fbpx

9 REDENEN OM TE GAAN BLOGGEN

Wat is een blog?

Een blog is een artikel dat je plaatst op je website. Over bijna alle informatie waar je naar op zoek bent op het internet is wel iets geschreven. Behalve tekst kan je in een blog ook afbeeldingen en/of video’s plaatsen. Onder de blogpost kunnen lezers hun reacties achterlaten.

Waarom zou ik bloggen als over alle onderwerpen al geschreven is?

Omdat je met bloggen jouw eigen visie over een bepaald onderwerp kan geven. Geschreven in jouw eigen stijl en in jouw eigen woorden.

Wat schrijf ik in een blog?

Een blog moet waardevol zijn voor je lezers. Je kan bijvoorbeeld een probleem van je lezers oplossen of je kan een blogartikel schrijven waarin je vragen beantwoordt waarvan je weet dat die leven onder je lezers. Ook kan je blogs schrijven met tips en inspirerende verhalen delen.

De 9 belangrijkste redenen om te gaan bloggen

1. Bouwen aan je naamsbekendheid

Bloggen is een fantastische manier is om de naamsbekendheid van je bedrijf mee op te bouwen en je merk onder de aandacht te brengen (branding).

Een blog is een advertentie over hetgeen jij te bieden hebt maar verschilt van alle andere soorten advertenties.

In plaats van een advertentie te plaatsen waarin je direct iets verkoopt deel je met bloggen waardevolle kennis met potentiële klanten zodat je in hun onderbewuste blijft hangen en zij aan jou denken op het moment dat zij datgene nodig hebben wat jij te verkopen hebt.

Ongeacht of je nu  diensten of producten verkoopt en of je een webshop hebt of een winkel om de hoek..

Mensen leren je kennen en doordat je laat zien met bloggen dat je weet waar je het over hebt zullen ze je gaan vertrouwen en je onthouden.

 

2. Door te bloggen kan je jezelf als expert positioneren

Vertel je verhaal en een aantal dingen over jezelf die je onderscheiden van de concurrentie. Dat maakt dat mensen je als uniek en bijzonder gaan zien.

Vertel jouw visie want jouw idee over hoe jij tegen bepaalde zaken aankijkt en hoe jij de dingen doet, doet niemand anders in Nederland.

Zo kunnen lezers kennis met je maken, je leren kennen. Je kan je expertise laten zien en bewijzen via je blogartikelen waarom jij degene bent waarmee ze zaken moeten doen.

3.Onderscheiden van de concurrentie

In de vastgoedbranche is er sprake van een gigantische concurrentie.

Aan jou nu de schone taak om je met jouw bedrijf te onderscheiden van al die concurrenten. Durf anders te zijn en je hoofd boven het maaiveld uit te steken.

Mensen geven de voorkeur zaken te doen met bedrijven die zij kennen en bloggen is het perfecte middel om mensen kennis te laten maken met jou en je bedrijf.

4. Vertrouwen opbouwen

Met bloggen kan je een verbinding leggen met je lezers zodat zij blij verrast zullen zijn bij het lezen van je artikel en zullen denken: “He, je weet precies hoe ik me voel en wat ik nodig heb.”

Zo bouw je vertrouwen op.

Schrijf over hetgeen je lezers willen weten en waar jij alles over kan vertellen.

Een goed blog bestaat uit meer dan alleen te laten zien welke producten of diensten je te verkopen hebt.

Een slimme manier om zoveel mogelijk uit je artikelen te halen, is te bloggen over een probleem dat jouw doelgroep heeft en hoe jij dit probleem voor hen op kan lossen.

Een andere manier om de aandacht van toekomstige klanten te krijgen, is door te bloggen over onderwerpen waar klanten meer over willen weten.

Als makelaar  kan je blogs schrijven met tips over alles wat er komt kijken bij de aan- en verkoop van een woning. Het onderhoud van de woning, over bouwen en verbouwen, over veiligheid in en om het huis en over woninginrichting.

Zo laat je potentiële klanten zien dat je er niet alleen voor hen bent voor de aan- en verkoop van een woning, maar dat je huiseigenaren ook helpt nadat je ze klant bij je zijn geworden.

Hierdoor blijf je bij hen in de gedachten waardoor je meer kans hebt de opdracht te krijgen maar ook dat ze aan je denken jaren nadat je voor hen hebt bemiddeld.

5.Vertel je eigen verhaal

Originele inhoud in je blogs zorgt ervoor dat jouw bedrijf opvalt en dat klanten meer vertrouwen in jou zullen hebben dan in je concurrenten.

Het is natuurlijk heel gemakkelijk om een artikel van iemand anders op je eigen Facebookpagina of LinkedInprofiel te delen of op een van de andere social media.

Dit is een tactiek die door heel veel bedrijven wordt gebruikt.

Maar als jij en je concurrenten allemaal hetzelfde artikel plaatsen, onderscheid je je op geen enkele manier van je concurrent.

En wat nog veel erger is, je doelgroep zal denken dat je niet anders of niet beter bent dan je concurrenten en zo schiet je volledig je doel voorbij.

6.Bloggen is een uitstekend marketing instrument!

Dagelijks worden we gebombardeerd met allerlei advertenties die roepen:

Alles voor de helft!

Nog 22 uur en 4 minuten 90% korting….

Koop mij, koop mij!

Morgen is te laat!

Adverteren is nu eenmaal een noodzakelijk kwaad voor iedere ondernemer maar hoe adverteer je nu zonder je lezers te irriteren?

Door kennis, kennis, kennis, te delen!!!

Oftewel: Contentmarketing

Contentmarketing is waarschijnlijk de prettigste reclame die je maar kunt gebruiken omdat je hierbij niets verkoopt.

Het mooie van content marketing is dat je je kennis met je lezers deelt en informatie geeft die je bezoekers dolgraag willen weten.

7.Met bloggen krijg je gratis promotie

Bedrijven die nuttige, informatieve en interessante inhoud delen in hun blogs, bereiken een breed publiek omdat steeds meer lezers de inhoud delen met hun vrienden.  

Voor deze manier van delen en verspreiding van je content hoef je niet te betalen.

Dit is een van de grote voordelen van bloggen om je bedrijf te promoten en een uitstekende klantmagneet.

Het creëren van content die mensen willen delen.

8. Je bouwt je e-maillijst

Door regelmatig te bloggen krijg je meer volgers op de social media. Ook zullen er mensen zijn die graag automatisch je nieuwste blog willen ontvangen.

Hoe mooi is het wanneer zij zich bij je kunnen inschrijven op je e-maillijst. Zo kan je hen niet alleen op de hoogte houden van je nieuwste blog, maar hen ook aanbiedingen doen en hen van andere relevante informatie voorzien.

Zo genereer je nieuwe leads en trek je nieuwe klanten aan.

9. Met bloggen bouw je aan je online zichtbaarheid

Bloggen is ontzettend goed voor je online zichtbaarheid.

Google struint het hele internet af op zoek naar nieuwe informatie.

Is Google een paar keer op jouw website geweest maar vind hij daar geen nieuwe informatie dan wordt jouw website als niet of als minder belangrijk gezien.

Door regelmatig blogs te schrijven creëer je iedere keer weer nieuwe informatie.

Je kan blogberichten van zoekwoorden voorzien en een SEO-titel en omschrijving voor Google. Zo kan je onder meer zoekwoorden op Google gevonden worden en krijg je meer verkeer.

Hoe vaker je gevonden wordt op Google, hoe meer websiteverkeer je krijgt en zonder dat je hiervoor hoeft te betalen.

Door met bloggen aan de slag te gaan en je blogs te plaatsen op sociale media zorg je ervoor dat je naamsbekendheid opbouwt.

Dit zal allemaal niet van de ene dag op het andere gebeuren en heeft tijd nodig.

Maar….gelukkig kan je alles heel gemakkelijk vooruit plannen en kan je profiteren van alle voordelen die bloggen met zich meebrengt.

Wil jij ook aan de slag met bloggen en kan je wel wat hulp gebruiken?

Meld je dan aan voor een gratis en vrijblijvende strategiesessie dan bespreken we jouw plannen, welke strategie het beste bij je past en hoe je snel kan beginnen.

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

WhatsApp chat