fbpx
De ideale klant, zo vind je hem

De ideale klant, zo vind je hem

De Ideale klant. Dat willen alle ondernemers. En het liefst willen ze zoveel mogelijk ideale klanten. Héél veel ideale klanten!

 

Het werven van nieuwe klanten ervaren heel veel ondernemers als een van de lastigste onderdelen van hun werk. Voor sommige bedrijven is het bereiken van dit doel heel eenvoudig. Denk maar eens aan Apple. De producten spreken voor zich en verkopen zichzelf. Als jouw bedrijf niet zo’n moeiteloze groei doormaakt, is hier een simpele strategie waarmee ook jij de meest ideale klanten kan aantrekken en méér kan verkopen.

De klant van NU zoekt zelf!

Door het toenemende gebruik van internet en social mediaplatforms is er voor je klanten een nieuwe manier om informatie te krijgen. De klant van vandaag wacht niet meer op een mogelijke aanbieding van jou maar komt zelf in actie om een oplossing voor zijn probleem te vinden.

Ga jezelf maar na. Ook jij als ondernemer bent consument en zoekt naar oplossingen op internet. Wanneer je een probleem hebt dan wil je het liefst direct een antwoord en ga je vervolgens zelf actief op zoek op internet naar oplossingen en op Facebook zoek je naar lotgenoten. Met alle informatie die je op deze manier krijgt maak je al een beslissing iets te gaan ondernemen en een eventuele aankoop te gaan doen nog voordat er een bedrijf in beeld is.

Uiteindelijk gaat het er dan alleen nog om een bedrijf te vinden die jouw probleem kan oplossen.

En kom je dan, in je zoektocht naar een antwoord, een bedrijf tegen die je tips geeft en inzichten hoe jouw vraagstuk is op te lossen dan ligt het voor de hand dat je hiermee verder gaat praten en hier een aankoop gaat doen.

Zo gaan ook jouw jouw potentiele leads te werk en met dit gegeven wordt het werven van nieuwe klanten een stuk eenvoudiger.

hoe klanten te werven

Hier zijn 6 tips hoe nieuwe klanten te werven

WAT zoekt de klant?

Wat is het nummer 1 probleem dat je voor je doelgroep kan oplossen. Dat moet je helemaal helder krijgen.

Wanneer je weet wat de klant zoekt dan kan je hem ook het juiste aanbod doen.

En kan je berichten schrijven waarbij je de klant denkt bij het lezen ervan: “He, je begrijpt helemaal hoe ik me voel. Ik moet dat hebben, dit is wat ik brood- en broodnodig heb.

HOE zoekt de klant?

Probeer erachter te komen hoe je klant te werk gaat.

Zoekt de klant via Google en gebruikt hij bepaalde steekwoorden om een oplossing voor zijn probleem te zoeken. Of zoekt je klant via social media op Facebook, Linkedin en zit hij in bepaalde groepen.

Wanneer je dit weet kan je je berichten plaatsen waar de klant aanwezig is en de steekwoorden gebruiken in je artikelen zodat ze via Google gevonden worden.

WAAR is je toekomstige klant?

Heb je een lokale bedrijf en bedien jij je klanten uitsluitend in Utrecht richt je dan op deze regio in al je uitingen. Het heeft geen nut te adverteren in een andere regio en is zonde van het geld.

WAAROM zou een klant met jou zaken willen doen?

Wat zijn jouw unieke eigenschappen? Jouw USP’s? Laat duidelijk zien, in al je uitingen, wat jouw expertise is en hoe je het probleem van de klant kan oplossen.

WANNEER is de klant zover in het proces om jouw diensten af te nemen.

Wanneer iemand zich net zijn probleem heeft gerealiseerd en is begonnen met zijn zoektocht dan heeft het geen zin hem direct een aanbieding te doen. Daardoor schrik je de klant af.

Hij of zij moet je eerst een beetje leren kennen en je aardig gaan vinden. Pas wanneer de klant je gaat vertrouwen zal hij zijn gegevens bij je achterlaten en kan je hem een aanbieding doen.

WIE zoekt de klant?

En met wie bedoel ik degene met wie hij of zij zaken wil gaan doen. Wanneer iemand een beslissing moet gaan nemen waarmee veel geld is gemoeid dan is het logisch dat hij ook zoekt naar iemand die hij kent, aardig vindt en vertrouwt.

Hoe mooi is het dat je, door het verzamelen van al die gegevens over je toekomstige klant, in staat bent je helemaal in te kunnen leven in je klant. Zo kan je je klant beter helpen dan je ooit voor mogelijk had gehouden zonder al deze informatie.

LAAT JE ZIEN!!!

zichtbaarheid-voor-ondernemers

Vertel je verhaal op je website en via de social media.

Elk bericht dat je schrijft, iedere video, elke checklist die je maakt, bied je een kans om in contact te komen met een nieuwe lead, een potentiele klant en diegene verder te begeleiden naar het aankoopmoment.

Benut deze mogelijkheid optimaal door informatie te geven die heel waardevol is voor je klant. Laat in je verhaal duidelijk blijken dat je helemaal begrijpt hoe de klant zich voelt. Dat je begrip hebt voor het probleem waarvoor hij of zij een oplossing zoekt. Laat je expertise zien. Ga
met de klant in gesprek en wees oplossingsgericht.

Bij het vertellen van je verhaal moet je met de volgende 6 zaken rekening houden:

jip en janneke

Vertel je verhaal zo eenvoudig mogelijk.

Wij ondernemers hebben nogal eens de neiging te vergeten dat klanten vaak helemaal niets weten over ons product of onze dienst. Met als gevolg dat onze informatie vaak veel te ingewikkeld is, doorspekt met moeilijke woorden en daardoor vaak onbegrijpelijk voor leken. Doe alsof je je boodschap vertelt aan een 13-jarige.

Dit is essentieel is voor het schrijven van berichten die door je klanten gelezen worden en nog belangrijker, door hen wordt begrepen.

doelgorep-targeting

Richt je op één doelgroep

Het is onmogelijk om iedereen als klant te hebben. Daarbij zou je een vermogen aan advertentiekosten kwijt zijn om al deze mensen met succes te kunnen benaderen.

Concentreer je op die mensen waarvan jij denkt dat je de meeste kans hebt dat ze klant bij je zullen worden. Daarom moet je je helemaal op één doelgroep focussen. In een later stadium kan je je richten op meerdere doelgroepen.

zwart zijaanzicht van ideale klant

Kies je Ideale klant

Dit doe je door een ideaal kopersprofiel, een ideale klant te creëren. Een ideale klant die als voorbeeld dient voor jouw specifieke doelgroep.

  • Wie is jouw ideale klant, wat doet hij, waar woont hij of zij.
  • Is er een specifiek probleem dat jij voor hem of haar kan oplossen?
  • Wat is de grootste zorg van je klant en tegen welke problemen loopt hij aan?
  • Welke verwachtingen heeft een klant en aan welke behoeften moet worden voldaan voordat tot aankoop zal worden overgegaan?

Door een kopersprofiel te maken, begrijp je je klant veel beter en weet je precies wat hem of haar motiveert.

route-van-a-naar-b

Breng het aankoopproces in beeld

Denk goed na over het proces dat je ideale klant doormaakt. De weg die iemand aflegt vanaf het moment dat hij voor het eerst over je hoort en leest tot aan het moment dat diegene bij je gaat kopen.

Klanten zullen je eerst moeten leren kennen, je aardig gaan vinden en je moeten gaan vertrouwen voordat ze bij je gaan kopen. In dit gedeelte van het proces ga je de klant filteren. Meer hierover in het blog: de Know, Like Trust methode?

Heel veel potentiële klanten kennen jou en je bedrijf niet. Zijn niet op de hoogte van het bestaan van je bedrijf en kennen niet de oplossing die jij hen te bieden hebt. Door het plaatsen van berichten op je website en op social media leren ze je kennen en schrijven ze zich bijvoorbeeld in voor je emaillijst.

Het gaat erom door regelmatig informatie te delen en berichten te schrijven, je onbewust bij de klant in zijn hoofd zit. Daardoor zal hij, op het moment dat hij iets nodig heeft dat jij verkoopt, automatisch aan jou denken.

klanten-lopen-vast

Bedenk waar kan je klant vastlopen?

Je zal ook goed na moeten denken over de momenten in aankoopproces waar de klant dreigt vast te lopen.

Neem daarom de tijd helemaal te begrijpen hoe je klant denkt en handelt in zijn zoektocht en tijdens het koopproces naar hetgeen jij hem te bieden hebt.

  • Krijg inzicht in hoe een potentiele klant denkt:
  • Voor welke probleem zoekt de klant een oplossing
  • Waar komt je klant waarschijnlijk vast te zitten
  • Wat is ervoor nodig is om over te gaan tot de beslissing te gaan kopen,

Zo kan je die informatie geven die nodig is om zijn zorgen weg te nemen en hem door het koopproces heenleiden.

In kleine stapjes naar de aankoop

Zodra je begrijpt wie jouw ideale klant is, wat belangrijk voor hem is en welke stappen hij zet tijdens het koopproces, moet je beslissen welke acties je wilt dat de klant onderneemt na het zien van je content.

Want uiteindelijk is je doel je leads om te zetten in betalende klanten en de manier om dit te laten gebeuren is hen een reeks kleine acties te laten ondernemen.

Ministapjes die er met elkaar voor zorgen hen door het proces heen te leiden tot aan het aankoopmoment. Elk van deze stapjes is een conversie en je moet een reeks conversiedoelen instellen voor je koper op basis van de berichten die je plaatst.

Dit kan bijvoorbeeld zij: Het inschrijven voor je emaillijst, het downloaden van een checklist of al heel simpel het lezen van je bericht.

Maak een plan

Zodra je dit inzicht hebt, kan je een plan maken om bij elk struikelblok waar de klant dreigt vast te lopen, de juiste boodschap te versturen, zodat de klant vooruit wordt geholpen naar het moment van aankoop.

 

Ook interessant om te lezen:

Kies je niche

Doelgroep bepalen

 

RECENTE BLOGS

blog-1-beeld-zegt-meer-dan-1000-woorden
blog-online-verkoop-strategie
blog-content-marketing-strategie
gratis-weggever-maken
blog-kies-je-niche
blog-bepaal-je-doelgroep
de-ideale-klant-sidebar

  Leuk als je me volgt:

linkedin-volgen
facebook-volgen
youtube-volgen
twitter-volgen

VIDEO’S

PODCASTS

GRATIS IMPACTSCAN

gratis-corona-impact-scan

GRATIS SESSIE

Wil je kunnen sparren met iemand die weet wat het betekent ondernemer te zijn?

yolanda-aartse-business-coach-rotterdam

BEL ME:06-54601207

Contactgegevens

Yolanda Aartse

Buitenbassinweg 526

3063TC Rotterdam

Tel. 06-54601207

info@yolandaaartse.nl

KvK nr. 64408957

Expertise:

Ondernemen

Coaching

Marketing

Strategie

Content

Storytelling

 

Leuk als je me volgt:

foto van yolanda aartse link naar https://yolandaaartse.nl/over-mij/
Content Marketing Strategie voor zzp-ers

Content Marketing Strategie voor zzp-ers

De Content Marketing Strategie heb je nodig  om succesvol te zijn als ondernemer en om boven alle concurrentie uit te kunnen stijgen. Hiermee kan je je informatie optimaliseren.  Zo kan je jouw oplossing aan de juiste mensen op het juiste moment kan laten zien en op een manier die de grootste impact heeft.

In dit blog bespreken we:

> Vroeger en nu

> Wat is Content marketing

> De Contentfabriek

> Waarom iedere ondernemer een Contentfabriek nodig heeft

> Waarvoor je een Contentfabriek allemaal kan gebruiken

> 11 Stappen voor het bouwen van succesvolle Contentfabriek

Vroeger en Nu

Vroeger was in contact komen met nieuwe leads en met je klanten in contact blijven hoofdzakelijk een kwestie van adverteren en mond-tot-mond reclame. Daarnaast telefoontjes plegen, offertes maken en vooral heel veel persoonlijke gesprekken voeren.

Deze strategie werkte uitstekend. Het waren in die tijd ook de best beschikbare opties en was de meest effectieve manier om met geïnteresseerden en klanten te communiceren.

Tegenwoordig is alles totaal anders. Met de komst van internet, e-mail en social media is het gemakkelijker dan ooit om geïnteresseerde klanten en prospects te vinden. In grote getale zijn we met elkaar op zoek naar informatie en voorlichting op internet. Ga jezelf maar na want hoe zoek jij naar antwoorden en oplossingen?

Tegelijkertijd is het een hele uitdaging geworden om je als ondernemer te onderscheiden van je concurrenten.

Ook jij zal vast wel berichten posten op Facebook en/of LinkedIn. Weleens een blog schrijven en nieuws delen op Twitter.

Leads worden overdonderd door de enorme hoeveelheid informatie die er op het internet te vinden is en je klanten worden bedolven door de bergen e-mails met goedbedoelde adviezen die dagelijks hun e-mailbox overstromen.

Hierdoor kunnen je klanten en prospects ook veel kieskeuriger zijn over wat zij willen weten en van wie zij informatie willen ontvangen. 

 

Al deze veranderingen vragen om een nieuwe en andere aanpak van je marketing: Content marketing.

coaching-en-mentoring-voor-zzp-ers-en-ondernemers

Wat is Content marketing?

Volgens Wikepedia omvat content marketing alle soorten marketing waarbij ‘content‘ – inhoud of informatie voor de consument – wordt gemaakt en verspreid. 

Content marketing is een manier van werken waarbij je informatie deelt die je klant helpt bij het oplossen van zijn grootste probleem en hem tevens helpt een beslissing te nemen je diensten of producten te kopen. 

Niet de promotie van je product of dienst staat hierbij centraal in je communicatie, maar de interesses en de behoeften van de klant. Zo help je de klant doorlopend verder in het koopproces door waardevolle informatie met te delen.

Leert diegene je kennen als iemand die kennis heeft van zaken die zijn probleem kan oplossen en ben je de eerste keus wanneer hij jouw dienst of product wil kopen.

Dit is de ruggengraat voor een succesvolle marketingstrategie. Want, hoe meer content je maakt die elke stap in het traject van een (potentiële) koper bespreekt, hoe gemakkelijker het is om verkopen te realiseren. Je leads te helpen om ook daadwerkelijk klant te worden en zelfs meer bij je te kopen dan zij normaal zouden doen.

Om succesvol te zijn en boven alle rommel uit te stijgen, moet je weten wat de pijnpunten zijn van je potentiële klanten.

Je moet een strategie ontwikkelen voor je content marketing. Je informatie optimaliseren en dit laten zien aan de juiste mensen op het juiste moment en op manieren die de grootste impact hebben.

 

content-fabriek

De Contentfabriek

Iedere ondernemer die een sterk merk wil neerzetten en serieus aan de slag wil gaan met een goede content marketing strategie heeft een Contentfabriek nodig. Je hebt een Contentfabriek nodig vol met verhalen over jou, je bedrijf en over je producten en diensten.  Want als iemand je verhaal niet kent, niet weet wie je bent en wat je doet zal je ook nooit iets verkopen.

Wil je meer klanten?

Dan heb je een Contentfabriek nodig! Ieder bedrijf, of je nu groot bent of klein. IJsjes verkoopt of Ferrari ’s. Door het vertellen van je verhaal zal je nieuwe klanten aantrekken en ga je bestaande klanten behouden voor je bedrijf.  Want ondernemers hebben één ding gemeen: ze willen meer klanten. Veel meer klanten!

Voor sommige bedrijven is het bereiken van dat doel vrij eenvoudig.

Kijk maar eens naar Apple en Google. Ook zij gebruiken een content marketing strategie. Hun producten spreken voor zich en verkopen zichzelf. Als jouw bedrijf niet zo’n moeiteloze groei doormaakt, heb je twee keuzes: 

Blijven doen wat je altijd hebt gedaan in de hoop dat je bedrijf uit zichzelf zal groeien of je richten op het verkopen van je product of dienst aan méér klanten.

Het probleem is dat het maanden en zelfs wel jaren kan duren voordat je product zichzelf verkoopt.

En dan is de vraag: Heb jij zoveel tijd?

Of de tweede keuze: 

Je bestaande product verkopen aan méér klanten. Helaas is deze optie ook niet volmaakt. Dat komt omdat de meeste bedrijven hun producten niet echt goed verkopen.

Waarom?

Omdat de meeste ondernemers allerlei verschillende handigheidjes uitproberen in de hoop meer te verkopen, in plaats van erachter te zien te komen welke verkooptactieken de meeste kans van slagen hebben om de beste klanten aan te trekken en meer te verkopen.

Je hebt een goed doordachte strategie nodig om klanten te winnen.

En om dit effectief te kunnen doen heb je waardevolle content nodig.

help-je-klant-in-het-koopproces

Waarom je content nodig hebt om je diensten en producten onder de aandacht van de klant te brengen.

Je hebt een content marketing strategie nodig hoe je in contact kan komen met nieuwe leads en in contact blijft met bestaande klanten. Op deze manier kan je je klanten via een reeks van berichten de weg wijzen naar het moment van aankoop.

Het allerbelangrijkste voor het maken van een succesvolle content marketing strategie is je te focussen op één specifieke doelgroep en de tijd nemen om helemaal te begrijpen hoe zij denken en handelen in hun zoektocht naar de dienst of product dat jij hen te bieden hebt.

Je zal ook goed na moeten denken over de momenten in hun zoek- en denkproces wanneer zij dreigen vast te lopen. 

Wij ondernemers hebben de neiging te vergeten dat klanten vaak helemaal niets weten van over product of onze dienst. Met als gevolg dat onze informatie vaak te ingewikkeld is, doorspekt is met moeilijke woorden en daardoor vaak onbegrijpelijk voor leken.

Zodra je dit inzicht hebt, kan je een plan maken om bij elk struikelblok waar de klant dreigt vast te lopen, de juiste boodschap te versturen, zodat de klant vooruit wordt geholpen naar het moment van aankoop.

>>Om dit te bereiken, moet de inhoud van je bericht het antwoord bevatten op de vraag die er op dat specifieke moment in het hoofd van je klant afspeelt.

>>Moet je een oplossing bieden voor zijn of haar probleem.

>>En de juiste stap te bevatten om die persoon naar het volgende deel in het koopproces te helpen.

storytelling

Zonder fantastisch content waarmee je je verhaal vertelt is het gekkenwerk om op te vallen en jezelf te onderscheiden van de concurrentie.

Ik geef je handvatten voor het maken van een content marketing strategie en bouwen van een Contentfabriek dat ieder bedrijf nodig heeft om in contact te komen met hun klanten en hen te helpen in het beslissingsproces om tot een uiteindelijke aanschaf over te gaan.

De Contentfabriek en deze content marketing strategie is niet alleen goed toe te passen in de zakelijke markt maar ook uitstekend bruikbaar wanneer je klanten consumenten zijn. 

En of je nu ZZP’er bent of een bedrijf hebt met 50 man personeel. Je zal altijd een Contentfabriek nodig hebben om je bedrijf te laten groeien.

Je zal moeten uitzoeken hoe je het beste in contact kan komen met nieuwe leads. Hoe je in contact blijft met je bestaande klanten. Via welke kanalen je klant het best bereikbaar is zodat je jouw verhaal kan vertellen en je content kan delen.

Om doeltreffend je doelgroep te bereiken, moet je informatie niet alleen gemakkelijk vindbaar zijn, maar moet je je klanten en nieuwe leads ook kunnen bereiken wanneer ze niet bewust naar jouw product of dienst op zoek zijn.

In wezen geldt, hoe meer klanten je wil krijgen, hoe meer inhoud je zal moeten maken en plaatsen.

Het bouwen van een goed afgestemde Contentfabriek kan je hiermee helpen precies dat te doen.

Door het bouwen van een content marketing strategie, bouw je aan je Contentfabriek.

De Contentfabriek bied je de fundering met plaatsingsschema’s, strategieën, tactieken en processen om de content te kunnen maken en verspreiden die je nodig hebt om je bedrijf te kunnen laten groeien.

En zoals bij elke fabriek is een zorgvuldige planning bij het bouwen van een Contentfabriek onontbeerlijk om efficiënt te kunnen werken.

Elk bedrijf heeft goede content nodig om leads te genereren, zijn klanten te koesteren en de verkoop te stimuleren.

Door een Contentfabriek te bouwen, kunnen ook ZZP’ers en kleine ondernemers, net zoals de grote merken, een gestage stroom van hoogwaardige content creëren die er nodig is om nieuwe leads te genereren.

Zo kan je klanten op belangrijke momenten tijdens het koopproces berichten sturen waarmee je antwoord geeft op vragen die op dat moment een koopbeslissing in de weg staan en zo uiteindelijk de verkoop stimuleren.

 

wees-een-inspiratie-voor-anderen

Waarvoor je een Contentfabriek kan gebruiken?

De Contentfabriek kan je gebruiken om:

  • Jezelf als expert te vestigen
  • Een persoonlijke band met je klanten op te bouwen
  • Merkbekendheid op te bouwen
  • Betrokkenheid met je klanten stimuleren
  • Verkeer naar je Website genereren
  • Klantbehoud bevorderen
  • Verkoop mogelijk te maken met relevante informatie die klanten nodig hebben

11 Stappen voor het bouwen van succesvolle Content fabriek

1.Zorg voor een scherpe focus.

Start met een strategie voor het maken van content gericht op één doelgroep en doe alles wat je kan om je ideale klant in deze doelgroep te begrijpen. Realiseer je goed waar je ideale klant zit in het koopproces. Wanneer je dat doet kan je een verhaal schrijven die je potentiele klant helpt een koopbeslissing te nemen.

2.Als ZZP-er ben je zelf verantwoordelijk

Voor het schrijven van goede content zal je goed moeten begrijpen wat ervoor nodig is om je Contentfabriek op te bouwen. Je zal de nodige ervaring moeten opbouwen om de strategie te ontwikkelen, de content te schrijven en het proces moeten begrijpen hoe, wanneer en waar de content moet worden geplaatst. Ook wanneer je er toe besluit

 3.Bouw een content community

Creëer een groep van professionals, collega’s en medewerkers om je heen die je kunnen helpen met je het maken van je Contentfabriek. Bouw ook een groep van fans, volgers en abonnees om je heen zodat die mee kunnen helpen je verhalen verder de wereld in te helpen.

4.Maak waardevolle content.

Elk verhaal dat je schrijft, iedere video, elke checklist die je maakt, bied je de kans om contact te maken met je ideale klant en hen verder te bewegen naar het moment van aankoop.

Benut deze mogelijkheid optimaal door content te maken die heel waardevol is voor je doelgroep. Laat in je verhaal duidelijk blijken dat je helemaal begrijpt hoe diegene zich voelt. Dat je begrip hebt voor het probleem waar hij of zij een oplossing voor zoekt. Laat je expertise zien. Ga met de klant in gesprek en wees oplossingsgericht.

5.Recycle en verpak je content opnieuw

Zoek naar manieren om elk stukje content dat je maakt opnieuw te gebruiken, zodat je jouw rendement maximaliseert.

Verwerk de dagelijkse korte berichten die je schrijft in grotere onderwerpen en thema’s (zoals E-Book, Webinars en rapporten) en omgekeerd, gebruik grote topics en splits ze op in dagelijkse meldingen. 

6.Focus op conversies

Zorg er voor dat ieder stukje informatie dat je deelt een duidelijke call to action heeft waarmee je klanten duidelijk de richting wijst welke stap ze moeten zetten om in actie te komen en hen verder door het koopproces begeleidt.

Onthoud dat elke verkoop het resultaat is van heel veel van deze kleine stapjes tijdens het koopproces van de klant.

 7.Versterk de aandacht voor je content door gebruik te maken van verschillende distributiekanalen.

Maak een plan voor het plaatsen van je content via de distributiekanalen waar je je doelgroep het beste kan bereiken. Denk hierbij aan je website, Social media platforms, e-mailmarketing, campagnes etc.

8.Houdt een vast plaatsingsschema aan

Het is onmogelijk om een beslissend koopmoment in te bouwen als je zo af en toe maar eens een blog schrijft of een post plaatst.

Vermijd dit probleem door met regelmaat te schrijven. Gebruik een vast publicatieschema zodat je Contentfabriek ook echt resultaten gaat opleveren.

9.Breng structuur aan in je Contentfabriek

Experimenteer om de beste processen te vinden voor het maken en plaatsen van je berichten en verfijn deze in de loop van de tijd. Leg vast welke berichten het beste werken zodat je deze eenvoudig weer kan kopiëren en aanpassen voordat je ze opnieuw plaatst.

10.Meten is weten

De enige manier om te weten of iets werkt en wat niet is om statistieken bij te houden en te analyseren. Wanneer je niet kritisch kijkt naar de resultaten, is het onmogelijk om de inzichten te krijgen die je nodig hebt om verbeteringen aan te brengen.

11. Bekijk regelmatig de resultaten

Bekijk met regelmaat de resultaten om strategische doelen en prioriteiten vast te stellen. Beoordeel de voortgang om je doelen te bereiken en de resultaten te analyseren. Pas, waar nodig, de strategie aan voor elk stukje content dat je maakt.

RECENTE BLOGS

blog-1-beeld-zegt-meer-dan-1000-woorden
blog-online-verkoop-strategie
blog-content-marketing-strategie
gratis-weggever-maken
blog-kies-je-niche
blog-bepaal-je-doelgroep
de-ideale-klant-sidebar

  Leuk als je me volgt:

linkedin-volgen
facebook-volgen
youtube-volgen
twitter-volgen

VIDEO’S

PODCASTS

GRATIS IMPACTSCAN

gratis-corona-impact-scan

GRATIS SESSIE

Wil je kunnen sparren met iemand die weet wat het betekent ondernemer te zijn?

yolanda-aartse-business-coach-rotterdam

BEL ME:06-54601207

Online Verkoop Strategie in 7 stappen

Online Verkoop Strategie in 7 stappen

De online verkoop strategie in 7 stappen om mijn diensten en producten onder de aandacht van mijn doelgroep te brengen.

Als ondernemer is het uiteindelijk je doel je klanten te inspireren om voor jouw producten te kiezen en bij je te kopen en dat is precies wat ik voor elkaar krijg met mijn online verkoopstrategie.

Deze online verkoopstrategie draait helemaal om de hoogte van de prijs van mijn producten.

Het is een slim model  waarmee ik meer impact creëer, mijn e-maillijst laat groeien en mijn producten verkoop.

Deze online verkoopstrategie is een ontzettend slim model om deze doelen te bereiken.

Hier is de verkoopstrategie in 7 stappen die ook jij kunt gebruiken om ervoor te zorgen dat klanten je bedrijf leren kennen en jouw producten kopen.

Stap 1: Bouw je merk en producten

Als eerste moet je je eigen merk en producten creëren.

Voor mij is deze online verkoopstrategie de beste manier om te laten zien wie je bent, wat je doet en je kennis te delen.

Als je je hierop concentreert, is één van de eerste dingen die je doet bewustwording te creëren voor je bedrijf en laten zien dat jij de oplossing hebt voor het probleem dat jouw klant heeft. Zo leren mensen jou en je bedrijf kennen. Gaan ze je aardig vinden en je vertrouwen.

Met de technologie die tegenwoordig beschikbaar is, heb je de mogelijkheid om mensen te bereiken, kan je zowel nationaal als internationaal online zichtbaar te worden en een impact te maken.

Stap 2: Creëer verkeer 

Om bekendheid op te bouwen is het nodig dat mensen je merk regelmatig zien en moet je verkeer hebben. En hoe fantastisch is het dat je online marketing kan gebruiken om verkeer te genereren. Heel simpel gezegd betekent dit dat er leads binnenkomen in je bedrijf.

Ik gebruik Facebook-advertenties om elke dag duizenden mensen mijn producten te laten zien. Hierdoor krijg ik dagelijks nieuwe leads op mijn e-maillijst EN nieuwe klanten.

Wat je moet doen is een advertentieplatform kiezen waarmee je mensen bereikt aan wie je je aanbiedingen kan laten zien. Want zonder verkeer of mensen die je aanbiedingen komen bekijken, zal het moeilijk zijn om je producten onder de aandacht te brengen en te verkopen.

Één van de dingen die je kan doen om online zichtbaar te worden is het maken van video’s. Ik maak wekelijks video’s, die elk ongeveer 3 tot 5 minuten duren. In die video’s bespreek ik praktische tips die kunnen helpen het bedrijf van mijn klanten te verbeteren.

Onderdeel van het krijgen van leads voor je bedrijf is het geven van goede content. En dan ga ik nog een stap verder en ‘boost’ ik deze berichten. Omdat mensen mijn bedrijf regelmatig online zien, raken ze er mee bekend. Uiteindelijk zal die bekendheid hen ertoe doen besluiten een beslissing te nemen mijn producten te kopen.

Jij kunt op precies dezelfde manier beginnen. Bouw aan je bedrijf en je merk door video’s te maken waarin je informatie deelt met je klanten. Geef deze video’s een boost, op Facebook bijvoorbeeld, om mensen kennis met je te laten maken en je content te laten zien!

Een andere strategie naast het bieden van content zijn betaalde advertenties. Via deze advertenties kan je klanten naar een specifieke aanbieding sturen.

Stap 3: Geef een gratis geschenk weg

Het derde wat je moet doen in je online verkoopstrategie is een gratis geschenk weggeven. De twee grootste uitdagingen die ondernemers hierbij ondervinden zijn:

  1. Niet weten wat ze als gratis geschenk weg kunnen geven en…
  2. dat hetgeen ze weggeven niet aansluit op hun aanbod.

Het doel van het gratis geschenk is om potentiële klanten een voorproefje te geven van jouw aanbod. Hiermee kunnen ze testen en kijken of ze een klik hebben met jou, je bedrijf en je producten leuk.

Wanneer je jouw gratis geschenk en eerste betaalde aanbieding ontwerpt, is het heel belangrijk dat er een logische link is tussen beiden. Dit betekent dat je eerste betaalde aanbieding een aanvulling moet zijn op jouw gratis geschenk.

Om je gratis geschenk te kunnen leveren heb je een opt-in pagina nodig. Hier kunnen mensen hun e-mailadres opgeven in ruil voor het gratis geschenk dat jij hen aanbiedt. Dit is een onderdeel dat je zo snel mogelijk moet opstarten, omdat ze, op het moment dat ze jou hun e-mailadres geven, een betalende klant kunnen gaan worden.

De klant wil met jou een verbinding aangaan. Zodra de uitwisseling van het gratis cadeau en het e-mailadres heeft plaatsgevonden, betekent dit het begin van een serieuze relatie. Hoewel de potentiële klant misschien denkt dat ze alleen even mogen proeven, zie ik dit als het begin van een serieuze relatie.

Want….   nadat ze zich hebben aangemeld voor het gratis geschenk, worden ze doorgestuurd naar de verkooppagina.

Zodra een potentiële klant actie onderneemt en het gratis geschenk aanvraagt, is het volgende wat we moeten doen is hen een aanbieding doen. Dit is een laaggeprijsde aanbieding zodat de prijs geen enkel bezwaar is voor de potentiële klant om tot aanschaf over te gaan.

 

 

Stap 4 Low-end aanbieding

Je wil een relatie met de klant opbouwen. Daarom is stap vier om een ​​low-end aanbieding te doen voor een prijs die ergens ligt tussen de € 7 en € 47. De prijs die je hiervoor wil berekenen bepaal je helemaal zelf.

Ik hanteer hiervoor over het algemeen prijzen tussen de €37 en € 47.

Bij de prijsstelling van je laaggeprijsde aanbieding, moet je rekening houden met je advertentiekosten. Hoewel je aanbod laag genoeg moet zijn om door iemand te worden gekocht, moet het ook hoog genoeg zijn om er nog iets aan over te houden en winst te maken.

Je low-end aanbieding is het eerste wat potentiële klanten zullen zien. Het leuke is dat, zodra iemand klant bij je wordt en koopt, ze doorgaan met kopen.

Na de aanbieding van € 37 tot € 47, is de volgende aanbieding die je doet een andere laaggeprijsde aanbieding van € 97. Nogmaals, deze prijs kan variëren en is afhankelijk van de manier waarop je je producten aanbiedt.

Zodra mensen op jouw e-maillijst staan, is het veel gemakkelijker om je producten aan hen te verkopen.

Daarom zal je falen als je het niet voor elkaar krijgt leads op jouw e-maillijst te krijgen. Zonder een e-maillijst en zonder voordelige aanbiedingen, verlies je de mogelijkheid om het geld terug te verdienen dat je aan advertenties hebt uitgegeven.

Uiteindelijk zal je je producten niet verkopen. Krijg je geen nieuwe leads wat weer zal leiden tot stagnatie. Daarom is het doen van low-end aanbiedingen één van de belangrijkste dingen zijn die je kunt doen.

Bij het aanbieden van je laaggeprijsde producten moet je dus twee aanbiedingen hebben. En de prijs hiervoor is helemaal aan jou.

Stap 5: Doe een Mid-end Aanbieding

Vervolgens gaan we naar het mid-end aanbod. Dit is een product van ongeveer € 497. Dit kan ook een lidmaatschap (abonnement) zijn dat je voor bijvoorbeeld € 47 of € 97 per maand verkoopt. De prijs ook hiervoor is helemaal aan jou.

Het hebben van een lidmaatschaps- of abonnementsprogramma is belangrijk omdat het je maandelijks terugkerende inkomsten oplevert. Nadat iemand mijn low-end aanbieding heeft gekocht, bied ik hen een abonnement aan. De redenen hiervoor zijn tweeledig: ten eerste wil ik dat ze een klant worden die me elke maand betaalt. En ten tweede wil ik dat ze kunnen blijven zolang ze willen, zodat ze meer van mij kunnen leren en hun transformatie kunnen verdiepen.

Het doel van de mid-end aanbieding is om de klant mee te nemen naar een volgende aankoopbeslissing. Hierdoor kunnen ze de relatie en verbinding met je verdiepen, hun kennis vergroten en meer waarde van mij krijgen.

Hoe meer ze ondergedompeld zijn in je community, hoe langer ze met je doorgaan. Met dit alles in gedachten, kan je zien waarom het hebben van een lidmaatschapsprogramma een hele slimme zet is.

Een ander onderdeel is het mid-end product. De prijzen voor dit product zijn wederom afhankelijk van de prijsstelling van je andere producten en diensten. Terwijl je terugkerende inkomsten ontvangt uit abonnementen, is het mid-end product een éénmalige betaling. Je kunt het mid-end product ook in termijnen aanbieden, zodat je een vergelijkbare inkomstenstroom krijgt als met een abonnement.

Met een mid-end aanbieding verdiep je het contact met je klant en zal je klant sneller bereid zijn duurdere aankoopbeslissingen te nemen en versterk je de binding met je community.

Stap 6 High-end aanbod.

Hoewel al deze programma’s online zijn, betekent dit niet dat je ze voor een habbekrats maar moet weggeven.  De 9 stappen marketing methode verkoop ik bijvoorbeeld voor € 1997. Hoewel de prijs uiteindelijk zal afhangen van hoe je jouw andere producten prijst, zou ik voor een online high-end aanbod niet hoger gaan dan € 2.000. Ga op zoek naar een goede balans in je prijsstelling waarmee je je klanten kan verleiden de sprong naar een volgend niveau te maken.

Dit model werkt voor mij uitstekend. Met low-end en mid-end geprijsde aanbiedingen kan ik mijn klanten verder meenemen in mijn aanbod. En uiteindelijk doe ik ze een aanbieding voor mijn high-end online programma van € 1997.

Dit soort programma’s is geavanceerder en uitgebreider. Mijn eigen high-end programma heeft meer inhoud en modules. Je kan ook meer voordelen aan de jouwe toevoegen en bonussen om de waarde te verhogen.

Dus je ziet.  Met deze online verkoopstrategie kunnen we klanten verleiden van het gratis aanbod, tot naar het hoogste niveau. Dit is het model dat ik voor mijn bedrijf gebruik en ik wil je aanraden hetzelfde te doen.

Dit klinkt misschien als veel werk, maar mijn tip voor jou is om je in eerste instantie te concentreren op het low-end niveau. Dit zal je helpen jouw e-maillijst te laten groeien. En van daaruit kan je kopers krijgen voor je duurdere programma’s.

Stap 7: Verdiep de transformatie

Door het toepassen van deze online verkoopstrategie beweeg je mensen er niet alleen toe je online programma’s te kopen maar ook je diensten en services aan te schaffen.

Houd er rekening mee dat het doel altijd is om je klanten aan te moedigen een diepere transformatie te ondergaan. Met deze online verkoop strategie neem je ze mee op een route waarbij je stap voor stap hun koopbeslissingen verhoogt.

Hoe je deze verkoopstrategie in de praktijk kan brengen en een marketing funnel kan lanceren waarmee je 24 uur per dag en 7 dagen in de week een stroom aan nieuwe klanten kan krijgen daar vertel ik je hier meer over…

RECENTE BLOGS

blog-1-beeld-zegt-meer-dan-1000-woorden
blog-online-verkoop-strategie
blog-content-marketing-strategie
gratis-weggever-maken
blog-kies-je-niche
blog-bepaal-je-doelgroep
de-ideale-klant-sidebar

  Leuk als je me volgt:

linkedin-volgen
facebook-volgen
youtube-volgen
twitter-volgen

VIDEO’S

PODCASTS

GRATIS IMPACTSCAN

gratis-corona-impact-scan

GRATIS SESSIE

Wil je kunnen sparren met iemand die weet wat het betekent ondernemer te zijn?

yolanda-aartse-business-coach-rotterdam

BEL ME:06-54601207

Contactgegevens

Yolanda Aartse

Buitenbassinweg 526

3063TC Rotterdam

Tel. 06-54601207

info@yolandaaartse.nl

KvK nr. 64408957

Expertise:

Ondernemen

Coaching

Marketing

Strategie

Content

Storytelling

 

Leuk als je me volgt:

foto van yolanda aartse link naar https://yolandaaartse.nl/over-mij/
Een beeld zegt meer dan 1000 woorden.

Een beeld zegt meer dan 1000 woorden.

1 BEELD ZEGT MEER DAN 1000 WOORDEN

    Want zeg nou eerlijk, bij zo’n plaatje wil je toch direct meer weten!!

    Overigens, dit is mijn kleindochter Evi, 10 maanden oud en je begrijpt dat ik dolverliefd op haar ben.

    Met een plaatje val je veel meer op.

    Als je alleen een berichtje plaatst op social media dan scrollen mensen direct door. Met een plaatje vul je al direct het grootste deel van hun beeldscherm. Je zet zo je verhaal enorm veel kracht bij.

    EMOTIE, EMOTIE, EMOTIE

    Een afbeelding werkt ook direct op de emotie van mensen. Ga maar na, hoe voel jij je wanneer je beelden ziet van de armoede en zieke kinderen in de derde wereld. Die raken je tot in je ziel.

    Zie je een afbeelding van juichende, blije mensen dan moet je ongemerkt al glimlachen. En wat te denken als je een onverwacht plaatje tegen komt. Daar wil je toch graag wat meer over weten.

    Nu kan ik je het verhaal vertellen over de olifant die zebra wilde zijn maar…………

     

    Ik kan het je ook laten zien want een beeld zegt nu eenmaal meer dan 1000 woorden. Je moet gewoonweg gebruik maken van afbeeldingen wanneer je online zichtbaar wil zijn.

    Wat doe je nu als je geen ontwerper wil inhuren voor € 75,- per uur voor het maken van een mooi plaatje?

    Dan maak je zelf de afbeeldingen voor je berichten op Facebook, LinkedIn en andere online media.

    Waar ik een enorme fan van ben is Canva

    Canva is een online grafische designtool voor dummies om zo maar te zeggen. En je hebt geen enkele ontwerpervaring nodig. Met drag-and-drop zet je eenvoudig ontwerpen in elkaar voor social media en andere marketing uitingen, zoals facebook headers, instagram posts, blogafbeeldingen, advertenties en nog veel en veel meer.

    Begin vandaag nog met het gebruik van Canva.

    Wil je weten hoe het werkt bekijk dan dit filmpje waarin ik je laat zien hoe je een omslagfoto maakt voor Facebook in Canva.

    RECENTE BLOGS

    blog-1-beeld-zegt-meer-dan-1000-woorden
    blog-online-verkoop-strategie
    blog-content-marketing-strategie
    gratis-weggever-maken
    blog-kies-je-niche
    blog-bepaal-je-doelgroep
    de-ideale-klant-sidebar

      Leuk als je me volgt:

    linkedin-volgen
    facebook-volgen
    youtube-volgen
    twitter-volgen

    VIDEO’S

    PODCASTS

    GRATIS IMPACTSCAN

    gratis-corona-impact-scan

    GRATIS SESSIE

    Wil je kunnen sparren met iemand die weet wat het betekent ondernemer te zijn?

    yolanda-aartse-business-coach-rotterdam

    BEL ME:06-54601207

    Contactgegevens

    Yolanda Aartse

    Buitenbassinweg 526

    3063TC Rotterdam

    Tel. 06-54601207

    info@yolandaaartse.nl

    KvK nr. 64408957

    Expertise:

    Ondernemen

    Coaching

    Marketing

    Strategie

    Content

    Storytelling

     

    © Yolanda Aartse |2020

    Doelgroep bepalen

    Doelgroep bepalen

    Doelgroep bepalen.

    Om de juiste doelgroep te bepalen moet je jezelf kennen, de markt en je niche. Wat wil je doelgroep precies? Wat is hun probleem of vraag en waar zijn ze naar op zoek.

     

    Maar eerst de uitleg, want wat is nu eigenlijk een ’doelgroep’.

    De Doelgroep, ook wel: target audience genoemd. Is een afgebakende groep personen of instellingen waar een product, dienst, campagne of bedrijf zich op richt. Doelgroepen kunnen bijvoorbeeld zijn: kinderen, jongeren, hoger opgeleiden, vrouwen, werkzoekenden, senioren.

     Om je doelgroep te kunnen bepalen moet je goed begrijpen wat je niche is en het antwoord hebben op de vraag: Kan jij het grootste probleem dat jouw doelgroep heeft voor hen oplossen?

    doelgroep

    Voordelen van het werken met een doelgroep:

    • Je kan je berichten schrijven op een manier die je doelgroep helemaal begrijpt.
    • Je bent minder kosten kwijt voor adverteren
    • Je weet precies van welke social media kanalen jouw doelgroep gebruik maakt
    • Doordat je je op 1 doelgroep hoeft te focussen bespaar je tijd.
    • Door je presentatie ziet jouw doelgroep als de expert die je bent.
    • Hierdoor kan je hogere prijzen voor je diensten vragen.

    Hoe vind je je juiste doelgroep?

    Met wie wil jij werken, wat voor klanten wil je hebben/bedienen

    Bedenk dat jouw dienst de oplossing is voor jouw doelgroep Door de juiste doelgroep te benaderen vind je je ideale klant.

    Jouw dienst zal de angsten doen verdwijnen en de dromen voor je doelgroep realiteit maken.

     

    Wie zijn zij?

    Gaandeweg het proces zal je jouw ‘echte’ doelgroep leren kennen. Weten wie jouw diensten al dan niet (zal) kopen. Neem je huidig klantenbestand eens grondig onder de loep. Waarom werd persoon X klant bij jou? Waarschijnlijk omdat je simpelweg aan zijn of haar behoefte voldeed. Je kan niet iedereen als doelgroep hebben, dus een vooraf bepaalde keuze is heel belangrijk.

    Je zal daarom de juiste doelgroep moeten vinden die helemaal past bij je lifestyle, je passie en je expertise..

    Ontdekken wie je doelgroep is, je ideale klant, wie ze zijn, wat ze doen, hoe ze leven, wat belangrijk voor hen is,

    Dat is het heel erg belangrijk als je bedrijf nog niet datgene oplevert dat je eruit wilt halen. Als je net gestart bent met je bedrijf of als je nog niet de juiste niche of de juiste doelgroep hebt gevonden hier al je aandacht aan te besteden.

    Met deze kennis kan je hen berichten sturen en advertenties maken op een manier die helemaal op je ideale doelgroep is afgesteld in een taal die ze begrijpen. Het is de eerste en belangrijkste stap in het opstellen van je berichten in je marketingcampage.  En helemaal afgestemd op de juiste persoon. Ik denk dat je je dit helemaal eigen moet gaan maken.

     

    epic-in-the-running

    Je moet helder krijgen wat de frustraties zijn van je ideale klant, hun pijn, wat hun doelen, hun dromen en verlangens zijn. Allemaal in hun eigen taal. Ik denk dat de meeste ondernemers op de moeilijke manier erachter komen welke diensten en producten aan te bieden.

    Ze creëren een dienst of product en proberen het vervolgens te verkopen. Maar dat is achterstevoren. In de blind. En eerlijk gezegd is alleen maar hopen nu niet echt een strategie. Wat je je zal moeten afvragen is wat je doelgroep nodig heeft. Vraag hen wat ze nodig hebben. En daar ontwikkel je een dienst of product voor op een eenvoudige en duidelijke manier en voor een specifieke groep mensen die een specifiek probleem hebben. Die jij kan en wil helpen. En dan kan het bijna niet missen of je gaat hier succes mee behalen.

    De tijd dat ondernemers hun dienst of product op de markt brengen en verkopen duurt vaak ook veel te lang.  Dat is omdat ze met hagel schieten in de hoop iemand te raken die hun dienst of product wil kopen. Dat er uiteindelijk wel iemand langs zal komen. Maar zij leren niet van hun fouten. Zij leren niet dat je eerst moet weten wat het probleem is van de mensen die ze willen helpen.

    Hulp bieden gebaseerd op de behoefte en van de markt. De markt, je doelgroep begrijpen. Het helpt je de juiste weg te bewandelen om zo efficiënt mogelijk bezig te zijn.

     Het vinden van de juiste doelgroep is de voorbereiding op het vinden van je ideale klant. Wat je je af zal moeten vragen is: bedien ik de juiste markt?

     Dus is het heel erg belangrijk als je bedrijf nog niet datgene oplevert dat je eruit wilt halen, als je net gestart bent met je bedrijf of als je nog niet de juiste niche of de juiste doelgroep hebt gevonden, hier al je aandacht aan te besteden.

    Perfecte match

    Hulp bieden gebaseerd op de behoefte en van de markt en je doelgroep voor 100% begrijpen.

     

    Je Doelgroep kiezen in 5 stappen

    Er zijn 5 stappen die je moet zetten om je ervan te verzekeren dat je de juiste doelgroep kiest. Zodat de producten en diensten matchen met de markt waarin jij succesvol wilt zijn.

     

    Stap 1: Vind je passie. 

    Bedenk een groep mensen die je supergraag wil helpen. Met passie is alles veel gemakkelijker te leren en passie leidt tot succes. Heel veel marketeers zeggen: kies je niche. Alsof het alleen maar over geld gaat. Zonder emotie, zonder enig gevoel. Maar ik denk niet dat je zo een succesvol bedrijf kan opzetten.

    Om succesvol te zijn moet je iets doen waar je je ziel en zaligheid in kan stoppen. Waarover je enthousiast bent. Waarvan je ogen gaan stralen als je erover spreekt.

    Wanneer je passie voor je werk hebt dan leer je veel gemakkelijker, daar krijg je energie van en kost je geen energie. Door je passie te delen maak je ook andere mensen enthousiast dat voelen ze. Dus denk er eens over na wat is jouw passie. Waar loop jij helemaal warm voor en waarover kan je urenlang praten en verveelt je nooit. Wat is je hobby en misschien kan je wel van je hobby je werk maken. Waarvoor wil jij overuren maken en dat zonder dat het je misschien iets oplevert.  Wil je meer weten over het kiezen van je niche, lees hier straks het blog over het kiezen van je niche.

     

    Stap 2: Een bewezen probleem

    Een bewezen probleem dat bestaat al. Dat probleem kent je doelgroep al. Wanneer je een product of dienst aanbiedt dat helemaal nieuw is dan ben je een genie of gek. Dan los je een probleem op van een beoogde klant. Een probleem waarvan de klant zich nog helemaal niet realiseert dat het een probleem is en dat is dubbel zo moeilijk om te verkopen. 

    Toen Steve Jobs met zijn eerste Mac op de markt kwam stonden de mensen nu niet direct in rijen te wachten om die Mac te kopen. Nu kunnen we niet zonder meer en weet iedereen waar je het over hebt.

    De doelgroep moet eerst ontdekken dat ze een probleem hebben dat ze gisteren nog niet hadden en dan kan jij het voor ze oplossen. Je wilt iets oplossen voor mensen die weten dat ze een probleem hebben dat zij heel snel opgelost willen hebben. Dat ze je ontzettend nodig hebben.

    weg-naar-winst

    Stap 3: Is er een duidelijke weg naar winst 

    Is er een bekende weg voor hetgeen je hebt te bieden en kunnen ze je betalen. (Je wil geen koelkasten verkopen aan Eskimo’s).

    Het maakt niet uit hoe goed je het probleem van iemand kunt oplossen. Het moet je wel iets opleveren. En je zal de mogelijkheid moeten onderzoeken of herhaalde aankopen mogelijk zijn of dat het een eenmalige aankoop is. Daarbij zal je duidelijk moeten kunnen maken aan je klanten oplevert wat het hen oplevert.

     

    Stap 4: Zichtbaar zijn

    De volgende stap is: Jezelf durven te laten zien. Je hoofd boven het maaiveld durven uit te steken. Denk er eens over na. Hoe vaak hoor je ondernemers zeggen ik worstel er mee zichtbaar te zijn. Zit je in een markt waar heel veel andere ondernemers net als jij in dezelfde vijver vissen en hetzelfde doen als jij dan ga je het niet winnen, ik wil dat je kan zeggen: ik ben de enige. Ik ben de beste, ik wil dat je je gaat onderscheiden van al je concurrenten.

     

    Stap 5: Bereikbaarheid

    Hoe kan je je doelgroep het beste bereiken? Zit jouw doelgroep op LinkedIn, Facebook, Instagram? Plaats daar dan ook jouw berichten en wordt lid van dezelfde groepen als waar je doelgroep lid van is. Zo ontdek je precies waarin ze geinteresseerd zijn, welke problemen ze hebben en naar welke oplossingen ze op zoek zijn.

    RECENTE BLOGS

    blog-1-beeld-zegt-meer-dan-1000-woorden
    blog-online-verkoop-strategie
    blog-content-marketing-strategie
    gratis-weggever-maken
    blog-kies-je-niche
    blog-bepaal-je-doelgroep
    de-ideale-klant-sidebar

      Leuk als je me volgt:

    linkedin-volgen
    facebook-volgen
    youtube-volgen
    twitter-volgen

    VIDEO’S

    PODCASTS

    GRATIS IMPACTSCAN

    gratis-corona-impact-scan

    GRATIS SESSIE

    Wil je kunnen sparren met iemand die weet wat het betekent ondernemer te zijn?

    yolanda-aartse-business-coach-rotterdam

    BEL ME:06-54601207

    2 Reacties

    1. Jason Gaastra

      Leuk artikel met erg handige tips! Bedankt en ga zo door!

       

    Contactgegevens

    Yolanda Aartse

    Buitenbassinweg 526

    3063TC Rotterdam

    Tel. 06-54601207

    info@yolandaaartse.nl

    KvK nr. 64408957

    Expertise:

    Ondernemen

    Coaching

    Marketing

    Strategie

    Content

    Storytelling

     

    Leuk als je me volgt:

    foto van yolanda aartse link naar https://yolandaaartse.nl/over-mij/