fbpx
5 Overtuigingen die je weerhouden € 100.000 te verdienen

5 Overtuigingen die je weerhouden € 100.000 te verdienen

5 OVERTUIGINGEN DIE JE WEERHOUDEN 100.000 EURO EN MEER TE VERDIENEN

Onze manier van denken en onze overtuigingen zijn bepalend voor de hoogte van ons inkomen. In dit blog deel ik 5 overtuigingen met je die je kunnen belemmeren 100.000 euro en meer te verdienen.

Het draait allemaal om het hebben van de juiste mindset.

Maar…

Wat is mindset eigenlijk?

De mindset zijn de gedachten die we hebben over onszelf en over anderen. Deze manier van denken is bepalend voor de gedachten die we hebben over onze kwaliteiten en onze talenten. Hoeveel zelfvertrouwen we hebben en hoe we reageren in het dagelijks leven.

Fixed Mindset

Nu kan je de mindset, de overtuiging hebben, dat je kwaliteiten, je kennis en je talenten gelijk blijven en dat je hier niets aan kan veranderen. Dat wordt een fixed mindset genoemd.  

En natuurlijk kan je doen waar je goed in bent en verder alle dingen vermijden die je niet kent. Want je schaamt je als het je niet lukt en hebt moeite met kritiek om te gaan.

Met deze mindset zal het je niet lukken 100.000 euro en meer te gaan verdienen

Growthmindset

Gelukkig is het mogelijk onze gedachten anders in te stellen en van een fixed mindset naar een growthmindset te gaan.

Met een growthmindset oftewel een groeimindset durf je uitdagingen aan te gaan. Jezelf verder te ontwikkelen en ben je vol zelfvertrouwen dat het je allemaal wel gaat lukken.

Bij alles wat je wil bereiken in het leven heb je dus de juiste mindset nodig en helemaal wanneer je een TOPbedrijf wil neerzetten is het essentieël.

 

Door het veranderen van je mindsets krijg je meer zelfvertrouwen en ga je geloven in jezelf.

 Als je je mindsets anders in gaat stellen dan zal je jezelf bovenaan de markt kunnen positioneren en een autoriteitspositie innemen binnen jouw vakgebied.

 Daardoor zal je de beste klanten naar je toetrekken die je de hoogste prijzen willen betalen.

5 gedachten die ons kunnen tegenhouden succesvol te zijn.

 

1. Gedachten over geld en rijkdom

De reden dat veel zelfstandigen niet succesvol zijn is, omdat ze niet geloven dat ze succesvol kunnen zijn en rijk kunnen worden.

Ze denken dat het niet voor hun is weggelegd en hebben weinig zelfvertrouwen.

Dit kan ook een excuus zijn. Het lukt ze niet, dus zeggen ze maar dat geld niet belangrijk voor hen is.

Dit alles kan mede bepalen of je investeert in jezelf. Bepalen hoe je je marketing doet en welke prijzen je voor je diensten vraagt.

2. Ondernemen betekent hard werken

Veel mensen denken dat ondernemen betekent dat je hard moet werken en de overtuiging hard werken is prima. Maar als je naar een zes- en zevencijferig inkomen wil gaan dan zal je veel minder hard moeten werken, anders houd je het niet vol en kom je in een burn-out terecht.

 Laatst nog hoorde ik iemand zeggen, ik zit nu in m’n tropenjaren. Dit hou ik vol tot m’n 40ste en daarna zie ik wel weer verder. Wie dan leeft…. Maar je leeft nu en als je nu al kunt beginnen met simpel te werken, minder te werken waarom dan wachten tot later en nu maar door blijven ploeteren.

We willen simpel werken, minder werken en meer verdienen

3. De gedachten over klanten.

Ondernemers hoor je vaak mopperen over hun klanten.

Klanten klagen over de prijs en vragen veel tijd. En als je hogere prijzen gaat vragen dan gaan klanten ook hogere eisen aan je stellen.

Dan kan je de neiging hebben om maar een lagere prijs te vragen. Maar een lage prijs kan psychisch doorwerken op het resultaat van de klant en een groot effect hebben.  Want zeg nu zelf, als je ergens weinig voor betaalt dan verwacht je er bij voorbaat al niet veel van.

Als je hogere prijzen gaat vragen, dan krijg je een beter soort klanten. En zullen ze zeker bij je kopen als ze overtuigd zijn van jouw waarde.

Het gaat om de perceptie van de klant.

Ze willen geen speciale behandeling, maar ze krijgen wel betere resultaten omdat ze in zichzelf hebben geïnvesteerd.

4. De gedachten over hoge prijzen.

Vaak wordt gedacht dat de klant geen hoge prijs wil betalen, dat ze niet kunnen of dat de klant dan hele hoge eisen gaat stellen.

Maar eigenlijk ligt het probleem bij jou…

 Jij wil liever niet een te grote invloed hebben op het leven van je klanten,

Als je hogere prijzen vraagt, dan heb je veel meer impact op je klanten.

Hoge prijzen vragen brengt ook meer verantwoordelijkheid naar de klant met zich mee.

Hoe groter het probleem van je klanten dat je moet oplossen, hoe hoger de prijs moet zijn.

Wanneer je makelaar bent heb je een gigantische invloed op het leven van je klanten. Jij bent er mede schuldig aan dat zij datgene in hun leven bereiken waar zij al zo lang van dromen. 😉

Dit is goed beschouwd een hele grote verantwoordelijkheid waar je niet te licht over mag denken. Jij bent mede- verantwoordelijk waar zij de komende 10 jaar en langer gaan wonen. Of zij hun ideale huis net wel of net niet kunnen kopen. Of hun oude woning voldoende gaat opleveren om volgend jaar een tuin te kunnen laten aanleggen bij de nieuwbouw woning.

Slechte dienst

Denk niet dat je geen verschil maakt voor de klant. Als je dat denkt dan bewijs je de klant een hele slechte dienst.

Zoiets zeggen als: 'Wanneer je vindt dat ik het niet goed doe, hoef je niet te betalen. '

Ben je mal! Je loopt je helemaal gek om het zo goed mogelijk voor de klant te doen. Maar het zal nooit goed genoeg zijn. … Simpelweg omdat de klant zijn eigen belang vooropstelt.

Zolang hij het niet goed genoeg vindt hoeft hij jou niet te betalen. Voor hem is het nu de uitdaging zoveel mogelijk op- en aanmerkingen op jou werk te hebben zodat hij je niet hoeft te betalen. Hij hoeft ook niets te riskeren bij jou, maar daardoor verandert er ook niet zoveel voor hem.

De vijfde belemmering heeft te maken met jezelf.

Ondernemers denken vaak: 'Ik kan zo iemand niet zijn. '

Vaak geloven ze ook niet in hun eigen kennis. Ze zien zichzelf niet als een autoriteit en denken niet dat ze een topper zijn.

Daar zit vaak een lage eigenwaarde en een gebrek aan zelfvertrouwen onder.

Als je de expertise hebt en passie voor je vak dan hoort daar autoriteit bij.

Passie maakt dat je een natuurlijke autoriteit hebt. En het is je goed recht om die autoriteitspositie in te nemen.

Naar een TOPbedrijf met 4 simpele stappen

Naar een TOPbedrijf met 4 simpele stappen

Naar een TOPbedrijf met 4 simpele stappen

Er zijn heel veel redenen waarom het gros van de ondernemers moeite hebben een succes van hun bedrijf te maken. Zij blijven steeds maar weer in hetzelfde kringetje ronddraaien. Volgen dag in dag uit dezelfde routine zonder erover na te denken of het anders, slimmer en beter kan.

Geen duidelijk beeld

De reden hiervan is dat ondernemers geen idee hebben hoe ze hun doelen kunnen bereiken omdat ze geen duidelijke route hebben die hen naar hun doel kan leiden.

Vaak hebben ze ook geen duidelijk beeld van hun toekomst. Ze hebben nooit nagedacht hoe hun lifestyle er over een paar jaar zal uitzien, hoe hoog hun inkomen zal zijn, wat voor werk ze doen en of hun bedrijf over een paar jaar (nog) wel voldoende inkomen zal opleveren.

Daarom blijven ze ronddraaien in een kringetje en dag in dag uit hetzelfde doen wat ze al zolang doen zonder er verder over na te denken en met maar weinig kans dat ze daar komen waar ze graag zouden willen zijn.

Doodlopende weg

De andere reden is de doolhof waarin we vaak rondlopen. We proberen van alles maar hoe vaak komen we niet op een doodlopend stuk. Door gebrek aan een goede route of aan een duidelijke weg lopen we van hot naar haar in de hoop dat we uiteindelijk ons doel wel zullen bereiken.

En dat allemaal omdat we geen duidelijk zicht hebben op het uiteindelijke doel.  Met als gevolg dat we heel veel geld en tijd kwijt zijn en vaak helemaal terug naar de start moeten om weer van voren af aan te beginnen.

Maak je route in 4 simpele stappen

Deze 4 eenvoudige stappen helpen je je je doelen te bepalen op de lange termijn en wat je nu direct zou moeten doen om je doel te bereiken.

Stap 1 Uitzoomen

De eerste stap is alles even op een afstandje te bekijken. Het waarom zien uit te vinden. Met andere woorden waar wil je zijn en wat wil je hebben bereikt over 3 jaar. Wat zal dan je lifestyle zijn en hoe zal je leven er dan uit zien? Hoeveel wil je over 3 jaar verdienen en hoeveel vrije tijd wil je hebben?

 

Dus het eerste wat je moet doen is uit het leven van alledag stappen en boven je eigen leven gaan hangen. Kijken vanuit een helikopter. Of nog verder weg.

Je zal je moeten afvragen: Waarom zit ik in deze business en vind ik mijn werk wel leuk?

Vind ik mijn werk over 3 jaar ook nog leuk? En hoe lang wil ik dit werk blijven doen. Hoeveel vrije tijd wil ik over 3 jaar hebben. Wat wil ik hebben bereikt over 3 jaar?  Wie wil ik dan zijn?

Stap 2: Stippel je route uit

De 2de stap is een routekaart te maken. Wat is je strategie voor over 1 jaar en hoe zal het dan zijn?

Stel je zelf de vraag: Waar moet ik zijn over 1 jaar om mijn doel over 3 jaar te kunnen bereiken?

Stap 3 Bruggen bouwen

De 3de stap is je brug te bouwen. Je hebt een goed beeld van het waarom en je hebt een strategie voor 1 jaar wat je wil gaan doen.

Bij stap 3 ga je kijken HOE daar te komen. Daarom zal je er de komende 90 dagen voor moeten zorgen dat de 3 belangrijkste zaken op de rails staan om over 1 jaar daar te staan waar je wil zijn.

Voorkom de neiging 10 zaken tegelijkertijd aan te willen pakken. Dat werkt niet en daardoor raak je ontmoedigd. Dat is veel te veel tegelijk met als gevolg dat je faalt.

Stap 4 Inzoomen

Het allerbelangrijkste werk komt bij stap 4. Wanneer je deze stap overslaat zal je geen van de andere doelen bereiken.  In stap 4 ga je inzoomen. Inzoomen op de taken die deze week moeten worden gedaan en kijk je naar de 3 zaken die je moet doen om je doelen over 90 dagen te kunnen bereiken.

Alles wat je doet bij het bouwen aan je bedrijf dat niet gericht is op de doelen voor de komende 90 dagen is een verkwisting van je tijd en van je geld.

Zelfs als je weinig tijd hebt voor je marketing of voor het bouwen aan je bedrijf. Gebruik de tijd die je hebt dan enkel en alleen om je doelen over 90 dagen te bereiken zodat je tijd ook goed besteed is.

GRATIS TRAININGSVIDEO EN  DOWNLOAD

Wil jij snel en duidelijk je doelen inzichtelijk  krijgen voor de komende 3 jaar?

Vraag het Bikkelhard Businessplan aan (t.w.v. € 47)

Je hele planning voor de komende 3 jaar overzichtelijk op 1 A-4tje. Daarbij ontvang je ook de trainingsvideo waarin ik je in 11 minuten alles uitleg zodat je direct aan de slag kan. 

Hoe mensen zoeken op Google

Hoe mensen zoeken op Google

Blog

Wanneer mensen via Google op je site terechtkomen is dat niet altijd omdat ze direct iets bij je willen kopen, maar omdat ze informatie zoeken over een bepaalde dienst of product.

Van de week sprak ik mijn vriendin Margreet. Ik heb altijd de grootste lol wanneer zij vol humor verteld over de manier waarop zij met Google het internet afstruint. Maakt niet uit waarvoor, kleding, vakantiereizen, verjaardagscadeautjes voor haar kleinkinderen, noem maar op.

 

Heeft zij haar zinnen gezet op sandaaltjes die zo leuk bij die nieuwe jurk zouden passen, dan zoekt zij via de site van de fabrikant het artikelnummer en vervolgens googelt zij dan het merk met het artikelnummer.

 

Door op afbeeldingen te klikken komt ze op de websites terecht van de bedrijven die het
artikel verkopen.

Het kan ook zomaar gebeuren dat ze een badpak van een bepaald merk koopt via een website in Duitsland en de bijpassende pareo bij een webshop in Amerika.

 

Googelen op prijs

Zelf koop ik ook steeds meer online. Wanneer ik een bepaald product zoek, type ik naast het merk ook ‘prijs’ in bij Google. Hierdoor verschijnt er, naast een lijst van bedrijven die het artikel verkopen, ook direct de prijs.

 

Extra korting

Bij het afrekenen zie je onderaan ook vaak staan: promotiecode

 

Dit levert me tegenwoordig bijna altijd wel extra korting
op. Heel eenvoudig door de naam van het bedrijf te googelen en daarbij te
vermelden ‘promotie’ of ‘korting’.

 

Je krijgt vervolgens een hele rits met kortingscodes van het bedrijf te zien. En dan is het een kwestie te kijken welke kortingscode van toepassing is. Vaak ook krijg je een korting van 5 of 10
euro wanneer je je aanmeldt voor de nieuwsbrief van het bedrijf.

Het gemak van thuisbezorging

Shoppen moet alleen nog maar leuk zijn.

 

Waarom zou je met pakken luiers en billendoekjes gaan lopen slepen als het gratis bij je kan worden thuisbezorgt.

 

Kleding kopen voor de kinderen toen ze klein waren en vooral het passen ervan vond ik een ware crime. Nu worden er dozen vol kleding in verschillende maten bij mijn dochter Yvette thuisbezorgd en kan ze alles op haar gemak bij Alec en Evi passen en wat niet goed is dat gaat retour.

 

Huizen kijken op Funda

Een vrijetijdsbesteding van 

Internet biedt ondernemers enorme kansen

Nu kan je als ondernemer met een fysieke winkel bij de pakken neer gaan zitten en denken dat al die online verkopen het einde van je bedrijf betekenen maar het internet bied je ook enorm grote kansen.

 

Klanten googelen niet alleen om te kopen maar meer nog om zich te informeren over een bepaalde dienst of product. En daar ligt een fantastisch mogelijkheid voor je je te onderscheiden van de concurrentie.

 

Deel je kennis

Door superwaardevolle informatie te delen via je website die je klant op een bepaalt moment in het aankoopproces nodig heeft, help je de klant bij het oplossen van zijn grootste probleem en help je de klant een beslissing te nemen een bepaalde dienst of product te kopen.

 

Niet de promotie en de prijs van je product of dienst staat hierbij centraal in je communicatie met de klant maar de informatie waar hij of zij behoefte aan heeft.

 

Zo leert diegene je kennen als iemand die weet waar die over praat. Die kennis heeft van zaken en die het probleem voor hem kan oplossen en ben je de eerste keus wanneer diegene jouw dienst of product wil aanschaffen.

 

En ook de prijs wordt minder belangrijk, want wees eerlijk, wanneer iemand je informatie geeft en service biedt, dan ben je als klant veel minder geneigd ergens anders te kopen alleen omdat daar de prijs lager is.

 

Je moet een strategie ontwikkelen. Je informatie optimaliseren en dit laten zien aan de juiste mensen op het juiste moment en op manieren die de grootste impact hebben.

 

Wil je weten hoe ook jij dit kan doen? Maak dan een afspraak voor een strategiesessie. Dan vertel ik je er alles over.

 

Méér klanten met één simpele strategie

Méér klanten met één simpele strategie

MEER KLANTEN MET EEN SIMPELE STRATEGIE

rode magneet trekt ijzeren poppetjes aan op houten plank

Ondernemers hebben één ding gemeen: allemaal willen ze méér klanten. Véél meer klanten!

Voor sommige bedrijven is het bereiken van dit doel heel eenvoudig.

Denk maar eens aan Apple. De producten spreken voor zich en verkopen zichzelf.

Als jouw bedrijf niet zo'n moeiteloze groei doormaakt, is hier een simpele strategie waarmee je de beste klanten kan aantrekken en méér kan verkopen.

LAAT JE ZIEN !!!

Vertel je verhaal op je website en via de social media.

Elk bericht dat je schrijft, iedere video, elke checklist die je maakt, bied je een kans om in contact te komen met een nieuwe lead, een potentiele klant en diegene verder te begeleiden naar het aankoopmoment.

Benut deze mogelijkheid optimaal door informatie te geven die heel waardevol is voor je klant. Laat in je verhaal duidelijk blijken dat je helemaal begrijpt hoe de klant zich voelt. Dat je begrip hebt voor het probleem waarvoor hij of zij een oplossing zoekt. Laat je expertise zien. Ga
met de klant in gesprek en wees oplossingsgericht.

Bij het vertellen van je verhaal moet je met de volgende 6 zaken rekening houden:

Vertel je verhaal zo eenvoudig mogelijk.

jip en janneke

Wij ondernemers hebben nogal eens de neiging te vergeten dat
klanten vaak helemaal niets weten over ons product of onze dienst. Met als
gevolg dat onze informatie vaak veel te ingewikkeld is, doorspekt met moeilijke
woorden en daardoor vaak onbegrijpelijk voor leken. Doe alsof je je boodschap
vertelt aan een 13-jarige.

Dit is essentieel is voor het schrijven van berichten die door je klanten gelezen worden en nog belangrijker, door hen wordt begrepen.

Richt je op één doelgroep

vergrootglas opgebouwd met mensen

Het is onmogelijk om iedereen als klant te hebben. Daarbij
zou je een vermogen aan advertentiekosten kwijt zijn om al deze mensen met
succes te kunnen benaderen.

Concentreer je op die mensen waarvan jij denkt dat je de meeste kans hebt dat ze klant bij je zullen worden. Daarom moet je je helemaal op één doelgroep focussen. In een later stadium kan je je richten op meerdere doelgroepen.

Kies je Ideale klant

zwart zijaanzicht van ideale klante

 

 

Dit doe je door een ideaal kopersprofiel, een ideale klant te creëren. Een ideale klant die als voorbeeld dient voor jouw specifieke doelgroep.

  • Wie is jouw ideale klant, wat doet hij, waar woont hij of zij.
  • Is er een specifiek probleem dat jij voor hem of haar kan oplossen?
  • Wat is de grootste zorg van je klant en tegen welke problemen loopt hij aan?
  • Welke verwachtingen heeft een klant en aan welke behoeften moet worden voldaan voordat tot aankoop zal worden overgegaan?

Door een kopersprofiel te maken, begrijp je je klant veel beter en weet je precies wat hem of haar motiveert.

Breng het aankoopproces in beeld

 

Denk goed na over het proces dat je ideale klant doormaakt. De weg die iemand aflegt vanaf het moment dat hij voor het eerst over je hoort en leest tot aan het moment dat diegene bij je gaat kopen.

Klanten zullen je eerst moeten leren kennen, je aardig gaan vinden en je moeten gaan vertrouwen voordat ze bij je gaan kopen. In dit gedeelte van het proces ga je de klant filteren. Meer hierover in het blog: de Know, Like Trust methode?

Heel veel potentiële klanten kennen jou en je bedrijf niet. Zijn niet op de hoogte van het bestaan van je bedrijf en kennen niet de oplossing die jij hen te bieden hebt. Door het plaatsen van berichten op je website en op social media leren ze je kennen en schrijven ze zich bijvoorbeeld in voor je emaillijst.

Het gaat erom door regelmatig informatie te delen en berichten te schrijven, je onbewust bij de klant in zijn hoofd zit. Daardoor zal hij, op het moment dat hij iets nodig heeft dat jij verkoopt, automatisch aan jou denken.

Bedenk waar kan je klant vastlopen?

 

Je zal ook goed na moeten denken over de momenten in aankoopproces
waar de klant dreigt vast te lopen.

Neem daarom de tijd helemaal te begrijpen hoe je klant denkt en handelt in zijn zoektocht en tijdens het koopproces naar hetgeen jij hem te bieden hebt.

  • Krijg inzicht in hoe een potentiele klant denkt:
  • Voor welke probleem zoekt de klant een oplossing
  • Waar komt je klant waarschijnlijk vast te zitten
  • Wat is ervoor nodig is om over te gaan tot de beslissing te gaan kopen,

Zo kan je die informatie geven die nodig is om zijn zorgen weg te nemen en hem door het koopproces heenleiden.

In kleine stapjes naar de aankoop

Zodra je begrijpt wie jouw ideale klant is, wat belangrijk voor hem is en welke stappen hij zet tijdens het koopproces, moet je beslissen welke acties je wilt dat de klant onderneemt na het zien van je content.

Want uiteindelijk is je doel je leads om te zetten in betalende klanten en de manier om dit te laten gebeuren is hen een reeks kleine acties te laten ondernemen.

Ministapjes die er met elkaar voor zorgen hen door het proces heen te leiden tot aan het aankoopmoment. Elk van deze stapjes is een conversie en je moet een reeks conversiedoelen instellen voor je koper op basis van de berichten die je plaatst.

Dit kan bijvoorbeeld zij: Het inschrijven voor je emaillijst, het downloaden van een checklist of al heel simpel het lezen van je bericht.

Maak een plan

Zodra je dit inzicht hebt, kan je een plan maken om bij elk struikelblok waar de klant dreigt vast te lopen, de juiste boodschap te versturen, zodat de klant vooruit wordt geholpen naar het moment van aankoop.

Gratis Videotraining en Download

paspoort van je ideale klant

Om je alvast een stukje op weg te helpen heb ik hier een gratis videotraining en download voor je.

Het klantenpaspoort.

Hiermee krijg je helemaal helder wie precies jouw ideale klant is, zodat je berichten kunt maken die logisch zijn en helemaal afgestemd zijn op je doelpubliek. Je kan het klantenpaspoort hier downloaden.

Is het niet gek dat iedereen zomaar ondernemer kan worden

Is het niet gek dat iedereen zomaar ondernemer kan worden

IS HET NIET GEK DAT IEDEREEN ZOMAAR ONDERNEMER KAN WORDEN?

 

Er is geen opleiding voor ondernemer

Op een dag bedenk je dat je wil gaan ondernemen en het enige wat je dan hoeft te doen is je in te schrijven bij de Kamer van Koophandel en een BTW nummer bij de belastingdienst aanvragen en je bent het: Eigen baas. En dat is eigenlijk heel gek want ondernemen is een vak op zich.

Wanneer je waanzinnig goed bent in je professie wil dat nog niet zeggen dat je ook  fantastisch kan ondernemen.  Je kan van tevoren niet even testen of je wel geschikt bent om ondernemer te zijn. Testen of je wel goed kan verkopen en voldoende marketingkennis hebt.

Want hoeveel vertrouwen heb jij in jezelf dat je je marketing goed doet? In de toekomst van je bedrijf?

Welke mate van zekerheid heb je dat het je allemaal wel gaat lukken?

Wat maakt dat bijvoorbeeld artsen en piloten zo zeker zijn van hun capaciteiten en dat ondernemers dat vaak niet hebben?

 

ondernemers nietZe maken gebruik van processen! Dat maakt artsen en piloten anders .

Wil je dokter worden of piloot dan volg je een opleiding, en na een paar jaar doe je examen. Daarna breng je het geleerde in de praktijk door je te houden aan de instructies die je tijdens je opleiding hebt geleerd.

Het draait allemaal om raamwerken, een reeks instructies of een basisstructuur voor iets om een ​​doel te bereiken of een taak te verrichten.

Waarom is het gebrek aan een raamwerk nu juist de reden waarom jij zo worstelt? 

Je worstelt omdat jij geen kaders hebt, geen duidelijke processenEn het is niet jouw schuld dat het je allemaal zoveel moeite kost en dat het je zo frustreert.

onhandig

Het is dezelfde reden als wanneer ik je zou afzetten bij een bouwmarkt.

En zou zeggen: "Hé, Sven, Erik, Soof, Lisette, ……: "Ik wil dat jullie alle materialen bij elkaar gaan zoeken die nodig zijn om een huis te bouwen. En dan wil ik dat je hiervan een huis bouwt.

Wat zijn de kansen dat je dit gaat lukken denk je? Hoelang zou het duren? En zelfs als je 2 rechterhanden zou bezitten, zou dit dan de beste manier zijn om je tijd aan te spenderen?

Dat is wat marketing is voor jou, je probeert het te doen, je zit er voortdurend bovenop en je probeert van alles uit te zoeken.

En als je weer een puzzelstukje hebt gevonden blijkt het toch weer niet in jouw grote puzzel te passen. Iedereen op de wereld heeft kaders, heeft blauwdrukken. denk hier eens over na.

Hoe komen al die beroepen en hobby’s van punt A naar punt B?  Van waar ze nu zijn naar hun doel?

Artsen, Advocaten, Makelaars, Studenten…..

Je begint, je studeert, je loopt stage, doet  examen en dan word je brandweerman, dokter, een advocaat, een clown, wat je ook maar wil zijn. Wil je een bed van Ikea in elkaar zetten, dan lees je de gebruiksaanwijzing. Anders gaat het je echt niet lukken dat bed in elkaar te zetten.Wil je iets anders koken dan aardappels en groenten dan heb je een recept nodig.

de blauwdruk van het proces

Voor bijna alles wat we doen in het leven is er een handleiding.

En wil je ondernemer worden, NIET

Voor alles is een kader, een blauwdruk, maar jij hebt er geen.

Voor ondernemers is er geen model, is er geen gebruiksaanwijzing. Je bent het gewoon, je wordt ondernemer en doet je stinkende best. Je gaat door diepe dalen. Je valt en staat weer op. Maakt een fout en start weer opnieuw.

Maar al te vaak blijf je in hetzelfde kringetje ronddraaien en leer je niet van je fouten.

Je worstelt en wordt door schade en schande wijzer. En heel misschien behoor je tot die kleine groep van mensen die op deze manier succesvol wordt.

Daarom heb je een strategie nodig die jou en je bedrijf naar grote hoogten stuwt.

Een huis bouw je tenslotte ook niet op los zand. Daar heb je een goede ondergrond en een fundering voor nodig.

Daarom moet je beginnen bij de basis.

fundament

Je hebt een stevige basis, een fundament nodig.

Een van de onderdelen voor een stevige fundering is het vinden van je ideale klant.

Zodat je het juiste publiek bedient en het probleem voor je klant kan oplossen op een manier die past bij wie jij bent.Dat past bij je life style en waarmee je je persoonlijke en financiële doelen kan bereiken.

Waarom je marketing niet werkt.

De meeste ondernemers willen direct gaan adverteren op FB of gaan bloggen. Ze beginnen dan met de verkeerde fase. Als je niet over een fundering beschikt, hoef je ook niet te beginnen aan Facebook-advertenties of te gaan bloggen.

Wanneer je weet wie je ideale klant is gaat je dat gigantisch veel tijd en geld besparen en je veel geld opleveren.

Zodat je een leven kan leiden dat helemaal bij je past. Een leven waarin je je eigen keuzes kan maken en waarin je datgene verdient dat je wil verdienen.

Je zal de juiste doelgroep moeten vinden die helemaal past bij je lifestyle en je passie.

zoek de doelgroep die het best bij je past

Dat is heel erg belangrijk als je bedrijf nog niet datgene oplevert dat je eruit wilt halen,

Van belang als je net gestart bent met je bedrijf, of als je nog niet de juiste niche of de juiste doelgroep hebt gevonden, hier al je aandacht aan te besteden.

Met deze kennis kan je de juiste doelgroep  berichten sturen en advertenties maken op een manier die helemaal op je hen is afgesteld in een taal die ze begrijpen.

Het is de eerste en belangrijkste stap in het opstellen van je berichten in je marketingcampagne.  En helemaal afgestemd op de juiste persoon. Ik denk dat je je dit helemaal eigen moet gaan maken.

Je moet helemaal helder krijgen wat de frustraties zijn van je ideale klant, hun pijn, wat hun doelen, hun dromen en verlangens zijn. Allemaal in hun eigen taal.

De meeste ondernemers kiezen de moeilijke manier

Ik denk dat de meeste ondernemers op de moeilijke manier erachter komen welke diensten en producten aan te bieden. Ze creëren een dienst of product en proberen het vervolgens te verkopen. Maar dat is achterstevoren. In de blind. En eerlijk gezegd is alleen maar hopen nu niet echt een strategie.

Wat je je zal moeten afvragen is wat je doelgroep nodig heeft. Vraag je doelgroep wat ze nodig hebben.

En daar ontwikkel je een dienst of product voor op een eenvoudige en duidelijke manier en voor een specifieke groep mensen die een specifiek probleem hebben. Die jij kan en wil helpen. En dan kan het bijna niet missen of je gaat hier succes mee behalen.

De tijd dat ondernemers hun dienst of product op de markt brengen en verkopen duurt vaak ook veel te lang.

Dat is omdat ze met hagel schieten in de hoop iemand te raken die hun dienst of product wil kopen. Dat er uiteindelijk wel iemand langs zal komen.

Maar stel je nu eens voor hoe het zou zijn wanneer je je pijlen direct kan richten op iemand die op jou zit te wachten. Dat je zegt: “Dit is precies wat je zoekt. Dit is wat ik doe. En als dit de prijs is, wil je het dan van me kopen?.” Dan zegt iemand: “Ja, natuurlijk, dat is precies wat ik zoek.” En dan kan je je markt gaan verfijnen en kan je verder.

Al die ondernemers die maar lukraak pijlen afschieten lopen tegen een muur aan. Omdat er geen behoefte is aan hun dienst of product.

Zij lopen zich dood en uiteindelijk zijn zij niet succesvol, zijn ze veel geld kwijt en proberen zij ten einde raad maar weer wat anders.

Maar zij leren niet van hun fouten. Zij leren niet dat je eerst moet weten wat het probleem is van de mensen die ze willen helpen.

Hulp bieden gebaseerd op de behoefte en van de markt. De markt, je doelgroep begrijpen.

Dat is wat de Perfecte Match doet. 

match make-over

Het helpt je de juiste weg te bewandelen om zo efficiënt mogelijk bezig te zijn.

Om ervoor te zorgen dat je de frustraties en doelen van jouw klanten helemaal begrijpt, kan je een systeem maken dat je absoluut uniek maakt en waarbij je je concurrenten het nakijken geeft.

Ik zal je laten zien hoe je je meteen kunt onderscheiden, of je nu diensten of producten levert, werkt als parttimer, freelancer, of een bedrijf hebt met 10 man personeel.

Mij doel is jouw gegarandeerd succes te laten krijgen en met dit raamwerk kan je je vandaag nog ervan gaan verzekeren dat alle tijd, geld en passie die je in je bedrijf stopt, welbesteed is.

En nog veel belangrijker het helpt je snel te lanceren.

Je hoeft geen tijd te verspillen aan onderzoek en  iedere keer weer terug naar af om weer opnieuw een nieuwe markt te kiezen. Dat is een nachtmerrie. Dit gaat je helpen snel te lanceren.

Er zijn 5 simpele stappen die je moet zetten om je ervan te verzekeren dat je de juiste markt kiest.

Dat de producten en diensten matchen met de markt waarin jij succesvol wilt zijn.

DE DOELGROEP MAKE-OVER

Wil jij weten of je op de juiste weg bent en welke aanpassingen je nog hebt te maken?

Download dan HIER GRATIS de 5 Stappen Voor De Doelgroep Make-Over en  bekijk de video waarin ik de blauwdruk helemaal aan je uitleg.

WhatsApp chat