Hoe je website te onderhouden is niet echt een vraag waar je als ondernemer dagelijks over nadenkt. Je bent druk met het werven van nieuwe klanten om meer inkomsten te genereren. Maar….. Je website is WEL jouw digitale visitekaartje met content die door potentiële klanten wordt bezocht om meer over jou, je diensten en producten te weten komen. Het is jouw online klantenmachine!!! Daarom is het super belangrijk hiermee goed voor de dag te komen. Hier zijn 10 tips hoe je (wordpress) website up-to-date te houden.

 

1. Hou je informatie actueel

Het is heel belangrijk de informatie op je website actueel te houden. Daarom zal je regelmatig nieuwe content moeten toevoegen en bestaande content moeten updaten. Het schrijven en publiceren van nieuwe content of het bijwerken van bestaande content is iets dat deel zou moeten uitmaken van de dagelijkse website-optimalisatie.

 

2. Hoe vaak nieuwe berichten plaatsen

Natuurlijk hoef je niet elke dag een nieuw bericht te plaatsen. Probeer gewoon een planning voor je publicaties te volgen die goed voor je werkt. Als je bijvoorbeeld iedere eerste woensdag van de maand een nieuw blog plaatst, weet je publiek wat ze van je kunnen verwachten! Zit dit eenmaal goed in je systeem dan kan je om de 2 of 3 weken een nieuw blog plaatsen.

TIP: De kans is groot dat je ook al heel wat content klaar hebt liggen die je met een paar kleine aanpassingen zou kunnen publiceren.

Als je geen tijd hebt om een ​​nieuw artikel te schrijven, is het handig om een ​​overzicht van dit soort berichten te hebben en dagelijks een uurtje aan een artikel te werken, tot het moment dat deze helemaal naar je zin is en kan worden geplaatst.

 

3. Reageer op reacties.

Een taak die ook te maken heeft met het actueel en levendig houden van je content, is reageren op opmerkingen. Als je reacties op je blogposts krijgt, reageer dan ook hierop. Als je niet reageert op opmerkingen, kunnen bezoekers op je site het gevoel krijgen dat het je niet interesseert en dat ze worden genegeerd. Het ziet er natuurlijk ook niet uit om allerlei onbeantwoorde opmerkingen onder je blog te hebben.

 

4. Werk aan de interne linkstructuur

Een goede interne linkstructuur is de rode loper voor je websitebezoekers en voor Google. Terwijl je website blijft groeien, zal je ook je interne linkstructuur moeten blijven verbeteren. Met een linkje in je blog kan je op deze manier doorverwijzen naar een ander blog waar je dieper op het onderwerp ingaat.

Als voorbeeld: In mij blog kies je niche vertel ik ook iets over doelgroepen. Wanneer je op het dan vervolgens op ‘doelgroep’ klikt, dan komt de lezer terecht op het blog over hoe je doelgroep te kiezen.

 

 

5. Verweesde content

Iets om in de gaten te houden, iedere keer wanneer je je websitepagina’s bekijkt, is verweesde content. Het is doodzonde content te hebben waarnaar niet wordt doorverwezen via je andere pagina’s want zij kunnen heel veel waarde toevoegen aan je website. Vind je het moeilijk om verweesde content te vinden? Gebruik dan De Yoast SEO Premium-plug-in! Nadat je Yoast hebt geïnstalleerd, hoef je niet elk bericht te openen om te zien welke interne links je al hebt toegevoegd. Je kan gewoon het filter in het berichten overzicht gebruiken om verweesde pagina’s te vinden en relevante links toe te voegen.

 

6. Kies je Cornerstone content.

Een ander ding dat je zal moeten doen, is linken naar je Cornerstone content. Cornerstone content zijn de pagina’s met de belangrijkste informatie op je website waarvan je wil dat bezoekers die zeker onder ogen krijgen. Heb je nog niet eerder nagedacht over de Cornerstone contentstrategie? Dan is dit het moment om daaraan te gaan werken!

Ook hierbij kan Yoast je uitstekend helpen met het vinden en linken naar Cornerstone content. Het mooiste is direct links toe te voegen naar relevante cornerstone content wanneer je je blog publiceert of bijwerkt. Wil je er zeker van te zijn dat je geen cornerstone content bent vergeten, dan kan je het beste je meest recente berichten controleren en ervoor zorgen dat ze de juiste links naar relevante content bevatten.

 

7. Plan het onderhoud van je website

Je zal het met me eens zijn dat het beter is om elke dag een beetje schoon te maken, in plaats van te wachten tot het huis een complete puinhoop is geworden. Dit geldt ook voor je website. Wacht niet tot het aantal pagina’s onbeheersbaar is geworden, blijf alert! Vind je het allemaal toch erg spannend zelf met WordPress aan de gang te gaan en een beetje te ingewikkeld worden, huur dan iemand in die dit voor je kan doen. Iemand die je hier uitstekend mee kan helpen is Veerle Montes-Klaver.

 

 

8. Voorkom concurrerende berichten

Pas op voor berichten die elkaar beconcurreren. Wanneer je regelmatig blogs (her) publiceert, is het een kleine moeite ervoor te zorgen dat je niet concurreert met andere, soortgelijke blogs op je site. Wanneer je 2 artikelen schrijft over precies hetzelfde onderwerp weet Google niet meer welke artikel te laten zien aan bezoekers. Met als gevolg dat je artikel niet wordt getoond en dus gelezen.  Als je twee artikelen over een soortgelijk onderwerp hebt, overweeg dan om ze te combineren tot één artikel.

 

9. Verwijder ‘oude’ pagina’s

Bewaar geen pagina’s die je niet meer gebruikt. Controleer met regelmaat of je blogs of pagina’s hebt die niet meer relevant zijn. Verwijder deze pagina’s (correct) van je site. Met Yoast SEO Premium is het verwijderen en omleiden van pagina’s een eitje en bespaart je heel veel tijd.

 

10. Optimaliseer je afbeeldingen

Het spreekt voor zich dat je afbeeldingen van hoge kwaliteit op je site wil hebben. Wel moet je ervoor zorgen dat je de grootte van je afbeeldingen zo klein mogelijk houdt. Hiermee voorkom je dat foto’s je site vertragen. Ik gebruik hiervoor de plug-in van Optimole om de grootte van mijn afbeeldingen te optimaliseren. Heb je niet meer dan max 5000 websitebezoekers per maand dan kan je hiervoor de gratis versie van Optimole gebruiken.

Heb je andere vragen over je website of over ondernemen in het algemeen? Stuur met dan even een whatsapp berichtje via de button onder aan deze pagina.

Wellicht ook interessant voor je om te lezen:

Content marketing strategie voor ZZP’ers

Expert in bloggen 10 tips

Hoe van je bedrijf een sterk merk te maken

coaching-sessie-aanmelden

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

mentor-bij-nl-groeit
coach-bij-erasmus-centre-for-entrepeneurship
coach-bij-qredits
pzo
bedrijven-consultaant-top-10

Yolanda Aartse | Buitenbassinweg 526 | 3063TC Rotterdam

M: 06-54601207 | E: info@yolandaaartse.nl

KvK nr. 64408957 | Privacy verklaring | ® 2021

 

foto van yolanda aartse link naar https://yolandaaartse.nl/over-mij/

Pin It on Pinterest

Share This
×

Powered by WhatsApp Chat

× Hoe kan ik je helpen?