fbpx

Hoe mensen zoeken op Google

door | apr 19, 2019 | Blog | 0 Reacties

Wanneer mensen via Google op je site terechtkomen is dat niet altijd omdat ze direct iets bij je willen kopen, maar omdat ze informatie zoeken over een bepaalde dienst of product.

Van de week sprak ik mijn vriendin Margreet. Ik heb altijd de grootste lol wanneer zij vol humor verteld over de manier waarop zij met Google het internet afstruint. Maakt niet uit waarvoor, kleding, vakantiereizen, verjaardagscadeautjes voor haar kleinkinderen, noem maar op.

 

Heeft zij haar zinnen gezet op sandaaltjes die zo leuk bij die nieuwe jurk zouden passen, dan zoekt zij via de site van de fabrikant het artikelnummer en vervolgens googelt zij dan het merk met het artikelnummer.

 

Door op afbeeldingen te klikken komt ze op de websites terecht van de bedrijven die het
artikel verkopen.

Het kan ook zomaar gebeuren dat ze een badpak van een bepaald merk koopt via een website in Duitsland en de bijpassende pareo bij een webshop in Amerika.

 

Googelen op prijs

Zelf koop ik ook steeds meer online. Wanneer ik een bepaald product zoek, type ik naast het merk ook ‘prijs’ in bij Google. Hierdoor verschijnt er, naast een lijst van bedrijven die het artikel verkopen, ook direct de prijs.

 

Extra korting

Bij het afrekenen zie je onderaan ook vaak staan: promotiecode

 

Dit levert me tegenwoordig bijna altijd wel extra korting
op. Heel eenvoudig door de naam van het bedrijf te googelen en daarbij te
vermelden ‘promotie’ of ‘korting’.

 

Je krijgt vervolgens een hele rits met kortingscodes van het bedrijf te zien. En dan is het een kwestie te kijken welke kortingscode van toepassing is. Vaak ook krijg je een korting van 5 of 10
euro wanneer je je aanmeldt voor de nieuwsbrief van het bedrijf.

Het gemak van thuisbezorging

Shoppen moet alleen nog maar leuk zijn.

 

Waarom zou je met pakken luiers en billendoekjes gaan lopen slepen als het gratis bij je kan worden thuisbezorgt.

 

Kleding kopen voor de kinderen toen ze klein waren en vooral het passen ervan vond ik een ware crime. Nu worden er dozen vol kleding in verschillende maten bij mijn dochter Yvette thuisbezorgd en kan ze alles op haar gemak bij Alec en Evi passen en wat niet goed is dat gaat retour.

 

Huizen kijken op Funda

Een vrijetijdsbesteding van 

Internet biedt ondernemers enorme kansen

Nu kan je als ondernemer met een fysieke winkel bij de pakken neer gaan zitten en denken dat al die online verkopen het einde van je bedrijf betekenen maar het internet bied je ook enorm grote kansen.

 

Klanten googelen niet alleen om te kopen maar meer nog om zich te informeren over een bepaalde dienst of product. En daar ligt een fantastisch mogelijkheid voor je je te onderscheiden van de concurrentie.

 

Deel je kennis

Door superwaardevolle informatie te delen via je website die je klant op een bepaalt moment in het aankoopproces nodig heeft, help je de klant bij het oplossen van zijn grootste probleem en help je de klant een beslissing te nemen een bepaalde dienst of product te kopen.

 

Niet de promotie en de prijs van je product of dienst staat hierbij centraal in je communicatie met de klant maar de informatie waar hij of zij behoefte aan heeft.

 

Zo leert diegene je kennen als iemand die weet waar die over praat. Die kennis heeft van zaken en die het probleem voor hem kan oplossen en ben je de eerste keus wanneer diegene jouw dienst of product wil aanschaffen.

 

En ook de prijs wordt minder belangrijk, want wees eerlijk, wanneer iemand je informatie geeft en service biedt, dan ben je als klant veel minder geneigd ergens anders te kopen alleen omdat daar de prijs lager is.

 

Je moet een strategie ontwikkelen. Je informatie optimaliseren en dit laten zien aan de juiste mensen op het juiste moment en op manieren die de grootste impact hebben.

 

Wil je weten hoe ook jij dit kan doen? Maak dan een afspraak voor een strategiesessie. Dan vertel ik je er alles over.

 

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

WhatsApp chat