Tone of voice

De Tone of voice is de unieke en authentieke manier waarop je je verhaal vertelt, welke woorden je gebruikt en hoe je je klanten aanspreekt.

Jouw eigen geluid, jouw DNA en herken je in alles wat je doet en zegt. Dit is waar de branding van je bedrijf op gestoeld is. Dit is wie je bent en waarin je je onderscheid van alle andere bedrijven. Hierbij zijn een aantal zaken van belang

1. Hoe spreek je je klanten aan. Kies voor U of voor JIJ. Ga in geen geval u of jij door elkaar gebruiken.

2. Vertel je verhaal op dezelfde manier als waarop je in het dagelijks leven praat. Op je website, op social media, in je e-mailberichten. Jouw ideale klant zal het waarderen omdat hij of zij degene is die bij jou past.

3. Doe je niet anders voor dan je bent, dan kom je ongeloofwaardig en geforceerd over. Ben je van nature een rustig en kalm type, ga dan niet ineens schreeuwerige, overdreven woorden gebruiken. Een heel simpel voorbeeld hiervan is de volgende: Mijn e-mailberichten eindig ik steevast 'met enthousiaste groet'. Dit is hoe ik ben en voor familie en vrienden een bekende karaktereigenschap. Zou ik mijn e-mailberichten eindigen met 'hoogachtend' dan gaat er iets helemaal niet goed met mij. ­čśť