Bloggen
Een blog is een online artikel met content over een onderwerp waar je veel van weet, dat interessant is voor je doelpubliek en hen motiveert meer over je bedrijf, je diensten en producten te weten te willen komen.
Behalve tekst kan je in een blog ook afbeeldingen en video’s plaatsen. Onder de blogpost kunnen lezers hun reacties achterlaten.
Het is een manier om online je boodschap uit te dragen, je kennis te delen, potentiële klanten te bereiken, hun vertrouwen te winnen en jezelf als expert te positioneren.
Bloggen is voor iedereen. Het maakt niet uit of je klanten bedrijven zijn (B2B, Business to Business) of consumenten (B2C, Business to Consumer).
Een blog plaats je op je website waar het van veel meer waarde voor je is dan alleen het plaatsen van berichten op social media. Een post op Facebook of LinkedIn is maar heel korte tijd van waarde, maar na een tijdje staan je berichten onderaan de tijdlijn en kijkt niemand er meer naar. Blogs blijven altijd hun waarde behouden.
Een blog kan bestaan uit tekst met afbeeldingen maar kan ook een video zijn of een podcast. De schrijver van een blog wordt blogger genoemd. Maak je gebruik van video's dan ben je vlogger.
Je website wordt ook veel beter vindbaar op Google door zoekwoorden in je blogs te verwerken en opt-ins te plaatsen die weer doorverwijzen naar andere (verkoop)pagina's op je website waardoor je weer hoger in de rankings van Google terechtkomt.
Meer over blogs en bloggen lees je in de volgende artikelen:
Bloggen: De 9 gigantisch grote voordelen met bloggen te starten