Conversie

Conversie is een begrip uit de marketing en is het proces waarbij je wildvreemden, veranderd in leads en deze potentiële klanten omgezet worden in betalende klanten.

Conversie wordt gebruikt om het percentage aan te geven van leads die jouw product of dienst kopen.

Van lead naar klant is een grote conversie. Daartussen zitten heel veel kleine conversies, of stappen die je kan meten.

Je kan hiervoor verschillende strategieën gebruiken om conversies te stimuleren. Dit kunnen verschillende stappen en doelen zijn in het verkoopproces.

Een eerste conversiestap kan bijvoorbeeld zijn dat iemand je Facebook bericht leuk vindt.

Een volgende stap is dat iemand je gaat volgen op Instagram.

Is jouw volgende doel meer bezoekers naar het blog op je website te trekken. Plaats dan bijvoorbeeld een bericht op social media met hierin een link naar je blog. Meer websitebezoekers is in dit geval een conversie.

Op deze manier kan je met je cookie gegevens verzamelen over het aantal websitebezoekers, welke pagina’s zij bezoeken en hoelang zij op je website blijven.

De volgende conversiestap kan zijn: het aantal mensen dat zich aanmeldt voor je klantmagneet zodat je ze met e-mailberichten verder informeert over alles waarmee je hen kan helpen en hen aanbiedingen kan doen.

Wil je weten hoe dit werkt? Vraag dan het gratis e-book aan: In 4 stappen een overvloed aan leads en nieuwe klanten


Andere conversiedoelen kunnen zijn:

  • Het maken van een eerste afspraak
  • Het aanbieden van een proefperiode of een demo waarin je potentiële klanten de waarde van je dienst of product laat zien om hen vervolgens om te zetten in betalende klanten.

Het is heel erg belangrijk om de juiste conversiedoelen te gebruiken, deze te meten en verder te optimaliseren en zo het succes van je bedrijf te vergroten.

Ook interessant voor je om te lezen:

Blog: De know, like trust factor

de-know-like-trust-factor-in-7-stappen-uitgelegd



Reactie plaatsen