fbpx

Om mijn diensten en producten onder de aandacht van het publiek te brengen maak ik gebruik van de online verkoopstrategie die uit 7 stappen bestaat.

Als ondernemer is het uiteindelijk je doel je klanten te inspireren om voor jouw producten te kiezen en bij je te kopen en dat is precies wat ik voor elkaar krijg met mijn online verkoopstrategie.

Deze online verkoopstrategie draait helemaal om de hoogte van de prijs van mijn producten.

Het is een slim model  waarmee ik meer impact creëer, mijn e-maillijst laat groeien en mijn producten verkoop.

Deze online verkoopstrategie is een ontzettend slim model om deze doelen te bereiken.

Hier is de verkoopstrategie in 7 stappen die ook jij kunt gebruiken om ervoor te zorgen dat klanten je bedrijf leren kennen en jouw producten kopen.

 

Stap 1: Bouw je merk en producten

Als eerste moet je je eigen merk en producten creëren.

Voor mij is deze online verkoopstrategie de beste manier om te laten zien wie je bent, wat je doet en je kennis te delen.

Als je je hierop concentreert, is één van de eerste dingen die je doet bewustwording te creëren voor je bedrijf en laten zien dat jij de oplossing hebt voor het probleem dat jouw klant heeft. Zo leren mensen jou en je bedrijf kennen. Gaan ze je aardig vinden en je vertrouwen.

Met de technologie die tegenwoordig beschikbaar is, heb je de mogelijkheid om mensen te bereiken, kan je zowel nationaal als internationaal online zichtbaar te worden en een impact te maken.

Stap 2: Creëer verkeer  

Om meer bekendheid te krijgen is het nodig dat mensen jou en je bedrijf regelmatig tegenkomen op de social media platforms  en moet je verkeer hebben. Hoe mooi is het dan dat je online marketing kan gebruiken om verkeer te genereren. Heel simpel gezegd betekent dit dat er leads binnenkomen in je bedrijf.

Ik gebruik Facebook-advertenties om elke dag duizenden mensen mijn producten te laten zien. Hierdoor krijg ik dagelijks nieuwe leads op mijn e-maillijst.

Wat je moet doen is een advertentieplatform kiezen waarmee je mensen bereikt aan wie je je aanbiedingen kan laten zien. Want zonder verkeer of mensen die je aanbiedingen komen bekijken, zal het moeilijk zijn om je producten onder de aandacht te brengen en te verkopen.

Één van de dingen die je kan doen om online zichtbaar te worden is het maken van video’s. Ik maak wekelijks video’s, die elk ongeveer 3 tot 5 minuten duren. In deze video’s bespreek ik praktische tips die kunnen helpen het bedrijf van mijn klanten te verbeteren.

Onderdeel van het krijgen van leads voor je bedrijf is het geven van goede content. En dan ga ik nog een stap verder en ‘boost’ ik deze berichten. Omdat mensen mijn bedrijf regelmatig online zoen, raken ze er mee bekend en leren ze me kennen.

Uiteindelijk zal deze bekendheid hen ertoe doen besluiten een beslissing te nemen mijn producten te kopen.

Jij kunt op precies dezelfde manier beginnen. Bouw aan je bedrijf en je merk door video’s te maken waarin je informatie deelt met je klanten. Geef deze video’s een boost, op Facebook bijvoorbeeld, om mensen kennis met je te laten maken en je content te laten zien!

Een andere online verkoopstrategie naast het bieden van content zijn betaalde advertenties. Via deze advertenties kan je klanten naar een specifieke aanbieding sturen.

 

Stap 3: Geef een gratis geschenk weg

 

Het derde wat je moet doen in je online verkoopstrategie is een gratis geschenk weggeven. De twee grootste uitdagingen die ondernemers hierbij ondervinden zijn:

  1. Niet weten wat ze als gratis geschenk weg kunnen geven en…
  2. dat hetgeen ze weggeven niet aansluit op hun aanbod.

Het doel van het gratis geschenk is om potentiële klanten een voorproefje te geven van jouw aanbod. Hiermee kunnen ze testen en kijken of ze een klik hebben met jou, je bedrijf en je producten leuk.

Wanneer je jouw gratis geschenk en eerste betaalde aanbieding ontwerpt, is het heel belangrijk dat er een logische link is tussen beiden. Dit betekent dat je eerste betaalde aanbieding een aanvulling moet zijn op jouw gratis geschenk.

Om je gratis geschenk te kunnen leveren heb je een opt-in pagina nodig. Hier kunnen mensen hun e-mailadres opgeven in ruil voor het gratis geschenk dat jij hen aanbiedt. Dit is een onderdeel dat je zo snel mogelijk moet opstarten, omdat ze, op het moment dat ze jou hun e-mailadres geven, een betalende klant kunnen gaan worden.

De klant wil met jou een verbinding aangaan. Zodra de uitwisseling van het gratis cadeau en het e-mailadres heeft plaatsgevonden, betekent dit het begin van een serieuze relatie. Hoewel de potentiële klant misschien denkt dat ze alleen even mogen proeven, zie ik dit als het begin van een serieuze relatie.

Want….   nadat ze zich hebben aangemeld voor het gratis geschenk, worden ze doorgestuurd naar de verkooppagina.

Zodra een potentiële klant actie onderneemt en het gratis geschenk aanvraagt, is het volgende wat we moeten doen is hen een aanbieding doen. Dit is een laaggeprijsde aanbieding zodat de prijs geen enkel bezwaar is voor de potentiële klant om tot aanschaf over te gaan.

 

 

Stap 4 Low-end aanbieding

Je wil een relatie met de klant opbouwen. Daarom is stap vier om een ​​low-end aanbieding te doen voor een prijs die ergens ligt tussen de € 7 en € 47. De prijs die je hiervoor wil berekenen bepaal je helemaal zelf.

Ik hanteer hiervoor over het algemeen prijzen tussen de €37 en € 47.

Bij de prijsstelling van je laaggeprijsde aanbieding, moet je rekening houden met je advertentiekosten. Hoewel je aanbod laag genoeg moet zijn om door iemand te worden gekocht, moet het ook hoog genoeg zijn om er nog iets aan over te houden en winst te maken.

Je low-end aanbieding is het eerste wat potentiële klanten zullen zien. Het leuke is dat, zodra iemand klant bij je wordt en koopt, ze doorgaan met kopen.

Na de aanbieding van € 37 tot € 47, is de volgende aanbieding die je doet een andere laaggeprijsde aanbieding van € 97. Nogmaals, deze prijs kan variëren en is afhankelijk van de manier waarop je je producten aanbiedt.

Zodra mensen op jouw e-maillijst staan, is het veel gemakkelijker om je producten aan hen te verkopen.

Daarom zal je falen als je het niet voor elkaar krijgt leads op jouw e-maillijst te krijgen. Zonder een e-maillijst en zonder voordelige aanbiedingen, verlies je de mogelijkheid om het geld terug te verdienen dat je aan advertenties hebt uitgegeven.

Uiteindelijk zal je je producten niet verkopen. Krijg je geen nieuwe leads wat weer zal leiden tot stagnatie. Daarom is het doen van low-end aanbiedingen één van de belangrijkste dingen zijn die je kunt doen.

Bij het aanbieden van je laaggeprijsde producten moet je dus twee aanbiedingen hebben. En de prijs hiervoor is helemaal aan jou.

Stap 5: Doe een Mid-end Aanbieding

Vervolgens gaan we naar het mid-end aanbod. Dit is een product van ongeveer € 497. Dit kan ook een lidmaatschap (abonnement) zijn dat je voor bijvoorbeeld € 47 of € 97 per maand verkoopt. De prijs ook hiervoor is helemaal aan jou.

Het hebben van een lidmaatschaps- of abonnementsprogramma is belangrijk omdat het je maandelijks terugkerende inkomsten oplevert. Nadat iemand mijn low-end aanbieding heeft gekocht, bied ik hen een abonnement aan. De redenen hiervoor zijn tweeledig: ten eerste wil ik dat ze een klant worden die me elke maand betaalt. En ten tweede wil ik dat ze kunnen blijven zolang ze willen, zodat ze meer van mij kunnen leren en hun transformatie kunnen verdiepen.

Het doel van de mid-end aanbieding is om de klant mee te nemen naar een volgende aankoopbeslissing. Hierdoor kunnen ze de relatie en verbinding met je verdiepen, hun kennis vergroten en meer waarde van mij krijgen.

Hoe meer ze ondergedompeld zijn in je community, hoe langer ze met je doorgaan. Met dit alles in gedachten, kan je zien waarom het hebben van een lidmaatschapsprogramma een hele slimme zet is.

Een ander onderdeel is het mid-end product. De prijzen voor dit product zijn wederom afhankelijk van de prijsstelling van je andere producten en diensten. Terwijl je terugkerende inkomsten ontvangt uit abonnementen, is het mid-end product een éénmalige betaling. Je kunt het mid-end product ook in termijnen aanbieden, zodat je een vergelijkbare inkomstenstroom krijgt als met een abonnement.

Met een mid-end aanbieding verdiep je het contact met je klant en zal je klant sneller bereid zijn duurdere aankoopbeslissingen te nemen en versterk je de binding met je community.

Stap 6 High-end aanbod.

Hoewel al deze programma’s online zijn, betekent dit niet dat je ze voor een habbekrats maar moet weggeven.  De 9 stappen marketing methode verkoop ik bijvoorbeeld voor € 1997. Hoewel de prijs uiteindelijk zal afhangen van hoe je jouw andere producten prijst, zou ik voor een online high-end aanbod niet hoger gaan dan € 2.000. Ga op zoek naar een goede balans in je prijsstelling waarmee je je klanten kan verleiden de sprong naar een volgend niveau te maken.

Dit model werkt voor mij uitstekend. Met low-end en mid-end geprijsde aanbiedingen kan ik mijn klanten verder meenemen in mijn aanbod. En uiteindelijk doe ik ze een aanbieding voor mijn high-end online programma van € 1997.

Dit soort programma’s is geavanceerder en uitgebreider. Mijn eigen high-end programma heeft meer inhoud en modules. Je kan ook meer voordelen aan de jouwe toevoegen en bonussen om de waarde te verhogen.

Dus je ziet.  Met deze online verkoopstrategie kunnen we klanten verleiden van het gratis aanbod, tot naar het hoogste niveau. Dit is het model dat ik voor mijn bedrijf gebruik en ik wil je aanraden hetzelfde te doen.

Dit klinkt misschien als veel werk, maar mijn tip voor jou is om je in eerste instantie te concentreren op het low-end niveau. Dit zal je helpen jouw e-maillijst te laten groeien. En van daaruit kan je kopers krijgen voor je duurdere programma’s.

Stap 7: Verdiep de transformatie

Door het toepassen van deze online verkoopstrategie beweeg je mensen er niet alleen toe je online programma’s te kopen maar ook je diensten en services aan te schaffen.

Houd er rekening mee dat het doel altijd is om je klanten aan te moedigen een diepere transformatie te ondergaan. Met deze online verkoop strategie neem je ze mee op een route waarbij je stap voor stap hun koopbeslissingen verhoogt.

Hoe je deze verkoopstrategie in de praktijk kan brengen en een marketing funnel kan lanceren waarmee je 24 uur per dag en 7 dagen in de week een stroom aan nieuwe klanten kan krijgen daar vertel ik je hier meer over…

0 reacties

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Contactgegevens

Yolanda Aartse

Buitenbassinweg 526

3063TC Rotterdam

Tel. 06-54601207

info@yolandaaartse.nl

KvK nr. 64408957

Expertise:

Ondernemen

Coaching

Marketing

Strategie

Content

Storytelling

 

© Yolanda Aartse | 2020

Share This